Menetpróba: Brixton Glanville 250 X

Fűzött küllős kerekek, hurkázott ülés, széles kormány, kerek első lámpa. Vajon ez lenne a manapság oly divatos scrambler recept? Menetpróbánkból kiderül.





Ez egy betyár motor − nem vitás −, amiről nagy valószínűséggel még nem hallott, pedig itt van, hazánkban is elérhető. A Brixton az osztrák KSR Motohoz tartozik, 125 és 250 köbcenti közötti gépekkel próbálnak jelenleg teret hódítani, sőt az importőr megsúgta, hogy egy ötszázas kétkerekűt is hamarosan bemutatnak. Ügyesen, a most nagyon dübörgő retróhullámot meglovagolva a 70-es évek dizájnreceptjére tervezik motorjaikat és próbálják ezt a szellemiséget átadni. Elég jól sikerült is nekik.



Az ütős forma és a menő részletek miatt mindenki megnézi, és mivel nem egy tucatmotorról van szó, sokan azt hiszik, épített kétkerekűt látnak. Nehezen tudom elmagyarázni, hogy tévednek, ez nem egy műhely munkája, a leömlőn a bandázst sem én tekertem fel. Ez a motor pontosan így gördül le a gyártósorról, és igen, a szemet gyönyörködtető kipufogódob sem több százezres kézműves termék. Egyébként a részletekben nem is olyan nehéz elveszni. A tankon a szálcsiszolt üzemanyagsapka és a valódi fa találkozására nem lehet mást mondani csak azt, hogy zseniális!




A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/10 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.
Képek: Mező János