Menetpróba: BMW C 400 GT

Hogy lehet a legélvezetesebben mozogni egy nagyvárosban? Természetesen két keréken. Legyen szó bármelyik európai városról, fiatalok és idősebbek, férfiak és nők választják ezt a közlekedési formát. És kicsit közelebbről megvizsgálva, azonnal látszik, hogy ezek nagy része robogó. Kicsik, fürgék, könnyen kezelhetőek, pakolhatóak, bárhol leparkolhatóak, olcsón üzemeltethetőek, és mindnek sajátos stílusa van.




A robogókon belül a maxirobogók a legnépszerűbbek. Évek óta töretlen a sikere az 530 cm3-es Yamaha TMAX-nak, a 650-es Suzuki Burgmannek – csak hogy a legnépszerűbbeket említsem. A BMW-t sem hagyhatta hidegen a szegmens. Igaz, a 2000-es évek eleji, enyhén szólva is formabontó, kupakos C1-es nem hozta meg a várt sikert. 2010 végén mert újra a kategóriához nyúlni a német gyár, de ekkor már a szokásos forgatókönyvet követte, sőt, tajvani partnert is keresett hozzá: a C600 és a C650 soros kéthengeres, 647 cm3-es blokkját a Kymco gyártotta. Három évre rá megjelent a tisztán elektromos hajtású C evolution is, majd 2017 őszén bemutatták a ténylegesen napi használatra szánt C 400 X-et.




Az idei év újdonsága a Gran Turismo változat. A GT betűkombináció már magában sejteti a fejlesztési vonalat: extra kényelem, magasabb szélvédő jött az új modellvariánssal, no meg látványosan átdolgozott, nagyobb első burkolat. Az „Angel eyes” jellegű nappali menetfénnyel megbolondított négy fényszórós első lámpa az autós ügyfelek számára ismerős lehet az 5-ös szériából. Természetesen full ledes, ahogy az idomba integrált irányjelzők és az ultramodern formájú hátsó lámpa is. Kedves dolog, hogy a gyújtás levétele után pár másodpercig még világít, míg kiérünk a garázsból.




A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/09 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.


Képek: Mező János