Menetpróba: 2020-as Husqvarna endurómodellek

Idilli környezet, a szlovákiai Körmöcbánya mellett lévő enduró- és krosszpálya adott otthont a Husqvarna 2020-as modelljeinek tesztelésére. A tesztnap időjárása tökéletes volt, hiszen egész napos napsütés és kellemesen hűvös hegyi levegő jellemezte. A hűs levegő nemcsak a pilótának, de a motoroknak is kedvezett.



Hogy milyen volt a pálya? Tökéletes! Minden volt rajta, ami egy endurómotor teljes körű teszteléséhez kell. A krossz szakaszt közepes méretű asztalok, poros mandinerek, hosszan eldobó ugrók − ami után sík talajra érkezünk −, valamint az extrém enduróból jól ismert akadályok tarkították, mint például a félig földbe ásott gumisor, keresztbe és hosszába lefektetett farönkök. Habár a krossz szakasz szinte porszáraz volt, az erdei etapra érve már találkoztam pocsolyával, ami arra utalt, hogy itt 1-2 napja esett.


Ez jó hír, ezt a talajt szeretjük! Itt tud a gumi igazán nagyot fogni, hiszen jobban bele tud kapaszkodni, nem csúszik el a felszínen. Az enduróknak laza talajú, köves, meredek feljárókkal tarkított útvonalat jelöltek ki a fák között, ki-kibukkanó gyökerekkel. Az a fajta, ami előtt az ember megáll, felnéz, és azt mondja: „Huhh, itt megyünk fel?” Aztán lenéztem, és látván, min ülök, nem volt kérdés a hard enduró ösvény megmászása.




A pálya leküzdésére többféle csomag állt rendelkezésre, a 150-től egészen az 510 köbcentiig. Hengerűrtartalomtól függetlenül a motorok felépítése szinte azonos, ugyanazokat a fékeket, idomokat, teleszkópokat tervezték beléjük, azonos tengelytávval rendelkeznek, még az ülésmagasság is milliméterre megegyezik. Természetesen bizonyos elemeknél kismértékű változtatásokat azért eszközöltek, gondolok itt a teleszkópok hangolására, vagy a tank méretére.




A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/08 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.


Akciós előfizetés 50% kedvezménnyel itt