Menetpróba: Honda CB500X

Ott volt eddig is, csak éppen nem rá figyeltünk. Éppen itt az ideje, hogy végre kilépjen az árnyékból és megmutassa erényeit.




A Honda zseniálisan építette fel modellpalettáját az új ötszázas, sorkettes blokk köré. A régi, jól bevált építőszekrényelv… Közös alapokon nyugvó eltérő perifériák – nagyjából így lehet a legegyszerűbben összefoglalni a dolog lényegét. Adott egy tökéletes középkategóriás erőforrás és adott az acélcsőből hegesztett diamond frame, vagyis a könnyű és olcsóbb gyémánt váz. Attól függően, hogy milyen ülés, kormány, kerekek, lábtartók, burkolatok kerülnek rá, lesz belőle naked (CB500F), sport (CBR500R), vagy crossover (CB500X) motor.




Nem kérdés, évek óta a túraendurók, későbbi nevükön a crossoverek a legnépszerűbbek, tehát a CB500X-nek akár borítékolható is lenne a siker, már csak az a kérdés, elég-e nem egészen 500 cm3 a motoros ego táplálásához, esetleg győzhet-e az észszerűség, netán lehet-e reneszánsza a kis- és középkategóriának.





A CB500X a 2013-as bemutatkozása óta egy kicsit mintha az NC750X árnyékában élne, pedig megvannak a maga kikezdhetetlen erényei, a 2016-os modellfrissítésre még jobb lett, ekkor kapott nagyobb tankot, magasabb szélvédőt, állítható előfeszítésű telókat és LED-es fényrendszert. 2019-re még határozottabban belenyúltak, javítottak az erőforráson, a futóművön, az ergonómián és a szélvédelmen.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/08 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.


Akciós előfizetés 50% kedvezménnyel itt
Képek: Mező János, Égő Kata