Topteszt: Kawasaki Ninja 125 és Kawasaki Z 125

Ne aggódjanak, nem a híres Shakespeare-műből fogunk idézeteket közölni az alábbiakban. Csupán arról van szó, hogy a Kawasaki a „The toughest choice" szlogennel reklámozza új 125 köbcentis motorjait. Lássuk, tényleg olyan nehéz-e választani közülük!



Ha eltekintünk a közúti forgalomtól eltiltott krosszmotoroktól, megállapíthatjuk, hogy a sportosnak semmiképpen sem mondható Eliminator 125 cirkáló 2007. évi nyugdíjazása óta hosszú időn át nem képviseltette magát a Kawasaki a 125 köbcentis kategóriában, legalábbis, ami a német piacot illeti. Csak 2016-ban jelent meg újra a J 125-tel.





Igen ám, de a J nem teljes értékű motorkerékpár, hanem robogó, és mint ilyen méltatlanul ugyan, de – elég mostoha bánásmódban részesül a motorosok részéről. Csak súlyosbítja a helyzetét, hogy igazából nem Kawasaki-fejlesztés, hanem a Kymco Downtown megfelelően adaptált változata, ami persze, véleményünk szerint, nem feltétlenül hátrány.



Most, hogy újra fejlődésnek indult a nyolcadliteresek piaca, végre a Kawasaki is rászánta magát, hogy valami igazi, érdemi újdonsággal rukkoljon elő. Mivel előtte már minden nagyobb gyártó megtette ezt a lépést, kimondottan látványosra vette a Ninja 125/Z 125 külsejét, hogy garantáltan kitűnjenek a tömegből.


A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/07 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.


Akciós előfizetés 50% kedvezménnyel itt