Íme a a megújult Yamaha R1

A hétvégén a Laguna Secában mutatták be az új YZF-R1-et.



A nagy múltú sportmotor megújulása aerodinamikai fejlesztést, Euro5 kompatibilitást és új idomokat kapott. A blokk 998 köbcentis, új szívórendszert és Bosch befecskendezőt, szelephimbákat szereltek be, a teljesítmény nem változott, maradt 197 lóerő.




Az Euro 5 miatt összesen négy katalizátort dolgozik az R1-ben: kettő az első kipufogódobban van, kettő a végdobban van elhelyezve. A tovább fejlesztett idomoknak köszönhetően az aerodinamikai hatékonyság 5.3%-kal nőtt. Az eddigi magnézium kerekeket alura cserélték, elől 43 milliméteres Kayaba futómű dolgozik. Elektronikai kütyükből sincs hiány: kanyar-ABS, új rajtelektronika, háromállású motorfék-szabályzó, kipörgésgátló és gyorsváltó is van a gépen.



A másik újdonság az YZF-R1M, ami komolyabb az alapváltozatnál: ennél a típusnál szénszálas az idomzat, magnéziumból készültek a kerekek és magnézium-ötvözet a segédváz is.