Menetpróba: Suzuki GSX-S1000S Katana

Ugyanaz történt, mint 40 éve: adott egy kifejezetten jó képességű, ám feltűnést kerülő Suzuki, aztán jön egy európai dizájner, ezúttal Rodolfo Frascoli, aki az alapanyagokat alig-alig piszkálja meg, csupán átrendezi a tányért, és a házi kosztból máris gourmet fogás lett.



40 éve a Suzuki Katana alaposan felbolygatta a motoros világot. Az évek során igazi cultbike lett belőle, talán nincs is olyan motoros, aki ne ismerné. Most, a retró virágkorában, botorság lett volna a Suzukitól, ha nem használja ki a legendás név adta lehetőségeket. Azt azonban azonnal le kell szögeznünk, hogy az új Katana nem retró motorkerékpár, nem az őst másoló vintage replika. Van ugyan néhány dizájntrükk, ami miatt felizzanak az emberben az emlékek szikrái, mint az Mystic silver ezüst fényezés, vagy a tankra rásimuló fejidom főbb vonalai, a téglalap formájú fényszóró, a piros Katana-logó, a kétszínű ülés, na meg a kandzsi felirat. Minden másban azonban a Suzuki sportos naked bike-ján, a GSX-S1000-en alapul. Ha nagyon szigorúak akarunk lenni, nem más, mint egy gyári bodykit − és pontosan így volt ez 40 éve is.



A dalmát tengerparton tartott nemzetközi sajtótesztet alaposan átírta az időjárás. A szárazföld felől megérkezett a bora, jellegzetes felhősapkákat húzva a hegyek csúcsára. Az időjárás-jelentés szerint komoly széllökésekre lehet számítani, ennek megfelelően le is zárták a parti útszakaszt a lakóautósok, a buszok és a motorosok elől. A büntetés 500 kuna, szóval kár rizikózni. Hátraarc és újratervezés után a Krk-szigetet vettük célba, hiszen a bora jellegzetessége, hogy ereje csökken a parttól távolodva. Ez be is igazolódott, így a nap második felében már semmi sem zavarta tesztünket.



Az őszi bemutatón leleplezett motor elsőre nekem picit csalódás volt. Mindamellett nem lehet mindig visszasírni azt, amihez a régi emlékek kapcsolódnak. Most, hogy volt időm alaposabban végigmazsolázni a részleteket, egyre jobban elkezdtem rajongani érte. Ami elsőre megfogott, azok a finom utalások voltak az ősre, mint a szögletes első fényszóró, csakhogy itt két egymásra helyezett ledes egység adja ki a formát.





A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/07 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.


Akciós előfizetés 50% kedvezménnyel itt

 

Képek: Mező János