Menetpróba: BMW C 400 X

Manapság már többet jelent a nagyrobogózás, mint eljutni A pontból B pontba. Ebben a kategóriában az ember sebességélménnyel és teli vigyorral száll le a nyeregből - velem is pontosan ez történt.




A robogózásnak van egy fura, leírhatatlan, kellemes feelingje. Egy jó és praktikus érzés, amikor suhanunk vele a városban. De ezzel a bringával szinte el is felejtjük, hogy alapesetben ezek a gépek csupán eszközök, arra vannak kitalálva, hogy A pontból B pontba jusson velük el az ember.

A csipetnyi sportosság, és az igényes, prémium megjelenés miatt szinte állandóan mosolyog rajta a sisak alatt az ember. A BMW C 400 X dizájnja már első pillantásra meggyőző. Letisztult vonalvezetés, baromi jó formák váltakozása, látszik, hogy gondosan figyeltek a részletekre a rajzasztalon tervezéskor. A nagy aszimmetrikus fényszóró full LED-es első lámpa az Y formájú nappali menetfénnyel összhangban hatalmasat üt. Komoly gép benyomását kelti már csak a formája miatt is, és akkor az ember még nem is látta a kék-fehér logót a motor oldalán. A lámpa alatti fekete csőrszerű első sárvédőről mindenkinek a GS sziluettje fog elsőre beugrani.




Ha tovább nézzük szemből és lefelé haladunk, megakad a szemünk az oldalidomokba integrált indexeken. Az alsó műanyag burkolatba hasonló módon van belevarázsolva az egység, mint anno a BMW K1600 Bagger esetében, de akkor jut eszünkbe, hisz ez csak egy robogó. A kipufogórendszer teljes egészében rozsdamentes nemesacélból készült, a hátsó dobra egy matt fekete, műanyag hővédő került fel, ami jól harmonizál a többi plasztik elemmel. A Zenit metálkék-fekete színkombinációban szinte városi ragadozóként áll letámasztva, és a járókelők megnézik, bárhová is parkolunk le vele.


A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/06 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.



Képek: Mező János