Összehasonlító teszt: BMW R 1250 GS HP és Honda Africa Twin

Az új BMW R 1250 GS HP-változata most terepen is bizonyítani akar, például a Honda Africa Twinnel szemben is. Induljon a párbaj hegynek fel, amelynek végén az egyik hegymászót megkoronázhatjuk.



Karsten, a Motorrad toptesztelőjének ötlete jól hangzik: egyszerűen menjünk fel az olaszországi Idro-tótól nyugat felé a hegyekbe, motorozzunk egy keveset cikcakkban, és már ott is vagyunk a legjobb terepen. Egyelőre úgy tűnik, tervünk dugába dől, hiszen a hágó elején meglepetésünkre hatalmas eső fogad bennünket. A homályos esőfüggönyben a két tesztmotor éles fényszórója sem segít. A szürkeségbe sem az új BMW R 1250 GS HP, sem a Honda Africa Twin lámpái nem hoznak világosságot.

Nekiindulunk: a motorok legalább kezesen viselkednek a hágó felé vezető aszfaltozott emelkedőn a homályban, tisztán veszik a gázt, nem kell feszülten odafigyelni rájuk. A Honda a durva bütykös abroncsokon – mindkettőjükön Metzeler Karoo 3 feszül – nyugodtabban veszi a kanyarokat, mintha csak utcai gumik lennének rajta. A jóval szélesebb abroncsú BMW-n az offroad gumik nyugtalanabbul viselkednek az aszfalton, visszajelzésük indifferens.



A horizonton feldereng egy kis lágy kékség. Még egy kis alagút, amelynek végén már napsütés fogad minket, a melengető sugarakkal a startpisztoly is eldördül a terepmotorozáshoz. Az előbb még sima volt az út, most viszont már kifagyások tarkítják, mielőtt végleg eltűnik a szilárd burkolat, és ököl nagyságú köveken gurulunk tovább. Karsten biztosan már alig várta, lendületesen kanyarog a BMW-vel. Kettes be, a többit elintézi a gázmarkolattal. Gyorsan itt úgysem lehet haladni, ehhez túl rövidek az egyes szakaszok. De azért a lendület megvan. A nagy GS úgy veszi a gázt, mintha közvetlen kapcsolatban lenne a pilóta agyával. Már majdnem alapjárattól értékesíthető nyomatékot ad, mindig pontosan a megfelelő adag teljesítménnyel tolja előre a 263 kilogrammos HP modellváltozatot. Márpedig ez pontosan ezen a szakaszon igen előnyös, mivel a széles 120-as és 170-es abroncsok 19 és 17 colos formátumban kicsit nyugtalanul gördülnek át a köveken.


Akciós apák napi előfizetés 32% kedvezménnyel itt!




A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/06 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.