Villámteszt: Piaggio MP3

2006-os megjelenésekor alig akadt bárki, aki hosszú életet jósolt volna ennek a sajátos megjelenésű, nehéz háromkerekűnek. Mára azonban már a 170 000. eladott példánynál tartanak - leginkább azért, mert vezetéséhez elegendő az autós jogosítvány. A Piaggio két új változattal igyekszik folytatni a sikertörténetet.



Igazán érdekesek ezek a párizsiak. A teljes Piaggio MP3-gyártás majdnem 60 százalékát maguknak követelik: az elmúlt tíz évben 100 000 darabot helyeztek forgalomba Párizsban és környékén, még exelnökük, Francois Hollande is az olasz háromkerekűt választotta kalandozásaihoz. Az MP3 egyértelműen kultikus motorrá vált a francia fővárosban. Nem véletlen tehát, hogy az olasz gyártó az Eiffel-torony alatt mutatta be a legújabb változatokat. Amelyből kettő van: az 500-as hpe, amelynek új „High Power“ motorja 39-ről 44 lóerősre nőtt, illetve a

350-es, amely az eddigi 300-ast váltja le. Utóbbi az igazán sikergyanús, hiszen elődjével összehasonlítva bő 30 lóerőt kínál a mindössze 21 helyett, és nyomatéka is érezhetően megnőtt. Bölcs lépés, hiszen az MP3-ak, amelyek már eddig is meglehetősen nehéznek számítottak, tovább gyarapodtak, és most már 256, illetve 275 kilogrammot nyomnak a mérlegen. Így pedig minden plusz lóerő kapóra jön.



Az erősebb motorokon kívül a háromkerekűeknél még módosítottak valamelyest a szélvédőn, az ülésen és az indexeken. Párizs belvárosának nyüzsgő forgalmában méretéhez és tömegéhez képest mindkét modell jól boldogul, lelkesen rohannak végig a számtalan körforgalmon, ahol a bedöntésnek köszönhetően még némi motorkerékpáros érzésben is részünk lehet. Persze aki kétkerekűről ül át háromkerekűre, annak hiányozni fog bizonyos mértékű fürgeség, de azért van abban valami jó, amikor három keréken gond nélkül suhansz át csúszós villamossíneken vagy macskaköveken. A kisebbik, 350-es modell jobban tetszett a városi forgalomban, hiszen esetében kisebb tömeget kell megmozgatni, ami a kocsioszlopok előzésénél és kerülgetésénél bizony érezhető. Az 500-as ideje a gyorsforgalmi utakon jön el, hiszen 145 km/h-s végsebességével könnyedén lépést tud tartani a forgalommal, míg a 350-es csak kissé küszködve éri el a 130 km/h-t.


Az új MP3 500 Business változatában alapfelszereltség a bár egyszerű, de kielégítő navigációs berendezés


 

Az 500-asból két változat is van: a Businesst egyszerű, de jól működő, Vio elnevezésű navigációval, a sportot gáznyomásos lengéscsillapítókkal látták el.