Tartósteszt: Honda CB1000R+ Neo Sports Café

Épp egy évvel azután, hogy a tetőtől talpig átalakított Honda CB1000R bemutató sajtótesztjéről hazaérkezett főszerkesztőnk, a modell pluszos változata tartóstesztmotorként munkába állt szerkesztőségünkben.




A 2017-es Tokyo Motor Show-n bemutatott Neo Sports Café tanulmánymodell szellemisége költözött az éppen egy évtizeddel korábban debütált óriás nakedbe, ezzel alaposan megváltoztatva a Honda CB1000R már túlzottan is megszokott kiállását. A fantasztikus formájú tank – amit külön kiemel a rafinált fényezés – a ledkoszorútól futurista, ám mégis retró hatású kerek fényszóró, a streetfighteresen rövid hátsó láttán a Hondákat rendszerint unalmasnak titulálók is lelkendezni kezdtek.




Az összképet nem rontották el holmi lenyúló rendszámtáblatartóval – helyette MV Agustásan a tengelyről hátranyúló külön elem veszi át ezt a feladatot. A letisztultság mellett még egy nemes tulajdonság: ami fémnek látszik, az valóban fém is a CB1000R-en. Tesztmotorunk erre rá tesz még egy lapáttal, hiszen a magasabb felszereltségű, + változatot képviseli. Az alapmodellnél 420 000 Ft-tal drágább CB1000R+ esetében a leglényegesebb különbség a gyorsváltó, amely felfelé váltáskor és visszafelé is kuplunghasználat nélküli kapcsolásokat tesz lehetővé, és az ötfokozatú markolatfűtés, ami a hűvös esti, hajnali motorozásokkor jelent extra kényelmet.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/05 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Képek: Mező János