Menetpróba: KTM 1290 Super Duke GT

Az osztrák szuperhercegnek tisztán tesztelési szempontból eddig nem igazán volt mit a szemére vetnünk, és a helyzet aligha változik majd a nemrégiben átalakított 2019-es Super-Duke-nál. Alan Cathcart már kipróbálhatta.



A KTM 2018 első félévében a maga 126 808 eladott darabjával immár Európa legnagyobb motorkerékpár-gyártójának számít, és lankadatlanul növekszik tovább. Ez a szám 17 százalékos gyarapodást jelent 2017-hez képest, amely egyébként szintén rekordév volt. Kissé meglepő, hogy pont a legdrágább modelljüknek, a három évvel ezelőtt bemutatott 1290 Super Duke GT-nek milyen nagy része van ebben a növekedésben.



A sporttúragépek KTM-féle értelmezése – egyértelmű hangsúllyal a sporton – érezhetően bejön a vásárlóknak. Különösen Németországban, ahová a KTM adatai szerint a Super Duke GT-k több mint fele kerül. A GT-ben mindig is lenyűgöző volt, hogy két, valójában teljesen ellentétes dolgot egyesít magában. Hétköznapi forgalomban vagy egy kényelmes kiránduláson szelíd bárányként viselkedik. De csak óvatosan! Ha szabadjára engedik, akkor előtör belőle az alapját alkotó, kedvesen csak „The Beast”-nek (szörnyeteg) becézett, lenyűgöző kvalitású futó- és hajtóművel rendelkező Super Duke R tulajdonságai.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/05 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.