Összehasonlító teszt: MV Agusta Brutale 800 RR, Triumph Street Triple RS, Yamaha MT-09 SP

Új elit csapat jelent meg a feltétlen motorozási élmény ligájában: 800 köbcentis naked bike-ok alkotják, az átlagosnál erősebb motorral és jobb futóművel. Egyúttal nemzetközi is a mezőny, Japánt, Angliát és Olaszországot képviselik a tagjai.



Önfeledten tekerni a gázt. Nagy átéléssel húzni a motor bajszát. Kihalt országúton, ahol szabadon lehet hódolni a kanyaroknak, a bedöntéseknek és a kigyorsításoknak. Tudják, amikor meghitt, bensőséges táncot lejt egymással ember és gép. Sebesséééég! Menetszél, motorhang! Egyből kerek a világ, amint elérték üzemi hőmérsékletüket a gumiabroncsok. Leginkább ezekkel az impressziókkal fogalmazható meg a motorozás lényege.

Minden motorkerékpár esetében ugyanúgy érvényesül a fizika, van azonban egy fajtájuk, amelyen különös intenzitással élhetők meg a törvényszerűségei. A közepes, azaz 800 köbcentiméter körüli hengerűrtartalmú, sportos naked bike-okról van szó. Mindjárt három gyártó, az MV Agusta, a Triumph és a Yamaha is meggyőződéssel vallja, hogy a háromhengeres motor az ideális hajtómű e csoport tagjainak mozgatására.



Modelljeik, a Brutale, a Street Triple és az MT-09 már alapkivitelükben is elég erősek, csúcsváltozataikban – 800 RR, 765 RS és MT-09 SP – pedig egyenesen az egy liter alatti roadsterek legütősebb képviselőit szemléltetik. Aztán van még valami, ami szintén közös bennük: nevezetesen az, hogy mindent a feltétlen vezetési élménynek rendelnek alá, még a sokak által oly fontosnak tartott használati értéket is. Ez így van rendjén.




A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/05 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.