Összehasonlító teszt: KTM 790 Adventure és Yamaha Ténéré 700

Két trendi túraenduró. Az új KTM 790 Adventure és a Yamaha Ténéré 700 egyaránt túlzásoktól mentes, mértéktartó motorkerékpár. A „kevesebb néha több"-bölcsesség jegyében, következetes fejlesztőmunka eredményeként születtek meg.




A motorikus önmegtartóztatás képlete: Annyira egyszerű, hogy nem is érti az ember, miként mellőzhette oly sokáig a figyelmet az a remek konstrukció, amelyet leír. De vajon mit takarnak benne a betűk és a számok?

A Yamaha közel negyed évszázada (TRX 850 anno 1995) kifejlesztett motorjáról van szó, amely most a Ténéré 700-ban született újjá. Az R2 a soros kéthengeres, a CP a cross-plane, vagyis a 270 fokos forgattyúcsap-elékelés rövidítése. A CP2 tehát ez említett módon elékelt, soros kéthengeres motort jelöl a japán gyártó házon belüli terminológiájában.



Nagyon fontos megjegyezni ebben az összefüggésben, hogy pontosan olyan a hangja a CP2-nek, mint egy kilencvenfokos hengerszögű, V2-es motornak. Azért lényeges megemlíteni ezt, mert így akusztikai szempontból sokkal felnőttesebb, sportosabb benyomást kelt az egyébként minden szempontból egyszerű, sallangmentes soros kéthengeres.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/04 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.