Összehasonlító teszt: Ducati XDiavel S és Harley-Davidson FXDR 114

Előre látható, hogy jó szórakozás lesz a két macsó motor összecsapása. A Ducati és a Harley V2-ese annyira erős, hogy majdnem elforgatják a széles hátsó kereket az XXL méretű abroncsokon. De a két power bike minden hasonlósága ellenére a köztük lévő különbségek is jelentősek - nem csak a lökettérfogat terén.



FXDR 114-gyel és a Ducati XDiavel S-sel. Alattunk brutálisan erős motorok dohognak. Finomak és kényelmesek? Felejtsd el. Kicsit úgy érezzük magunkat, mintha Sergio Leone egyik spagettiwesternjében szerepelnénk. Két csirkefogó? Hiszen végül is élvezkedni jöttünk, mindent látni és érezni akarunk. Siklóernyő vagy mélyrepülés két keréken? Mindkettő. Vajon volt már ennyire kevés víz valaha is a Rajnában, a nagyon hosszúra nyúlt szárazság után? November közepe van, 14 °C, és még mindig élvezzük a hosszúra nyúlt, napos motorosszezont. Megfűszerezve az egyetlen és igazi V2-esről szóló vitákkal.



A hengerszög itt hitvallássá válik, 90 fok az egyik, szűk 45 fok a másik oldalon. Ezek nem pusztán eltérő koncepciók, ez két különböző filozófia: hagyomány vagy modern kor, menetszél- vagy vízhűtés, egy alul vagy négy felül fekvő vezérműtengely, tolórudas vagy fogas szíjas hajtás, hatalmas lökettérfogat vagy egy csomó high-tech megoldás. Hiszen lehet mindkét power cruiser hosszú és lapos, gördülhetnek mindketten 240-es hátsó abroncson, lehet mindkettőjüknek négyszelepes hengerfeje és osztozhatnak a tiszta fogas szíjhajtáson is – ennek ellenére külön utakon járnak. Egy közös céllal: hogy leszámoljanak a konvenciókkal.




A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/03 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.