Technika: KEFO MotoStudent – versenymotor-építés

Az elmúlt hosszú hónapokban rengeteget ültünk gép előtt, ami kezdett egyenlő lenni a depresszióval. Szerencsénkre, hogy már nem vagyunk induló csapat, van egy versenymotorunk, csak versenyt kellett hozzá találni.




A MAMI Kupa szervezőinek maximális rugalmasságának köszönhetően részt vehettünk az idei év első megmérettetésén, Máriapócson, a RabócsiRingen. A kétnapos rendezvényen rengeteg tapasztalatot és élményt szereztünk. Kupával sajnos nem büszkélkedhetünk, mivel kimondott kategóriánk nincsen, ezért versenyen kívül, de mégis a hozzánk legközelebb álló kategóriában, az SSP300-ban mérhettük össze tudásunkat és technikánkat a többiekkel. Pilótánk, Ágoston Huba a csapatos motoron túl az MZ kategóriában is kipróbálta magát.

Mivel látogatói/nézői oldalról nagyon kevesen voltak, ezért elengedhetetlenül fontosnak érzem, hogy kicsit bemutassam belülről, a mi szemszögünkből ezt a két szuper napot. Reménykedve benne, hogy szépen lassan többen és többen kilátogatnak a kupákra.



A MAMI Kupa idei évi helyszínei a RabócsiRing, Kakucs Ring és az Euroring, összesen 6 futammal. A pályák méretéből és kialakításukból adódóan egy ülőhelyről számos izgalmas kanyar belátható. A kanyargós, nem túl nagy méretű pályákon sokszor nem a gép, hanem az ember a döntő, így komoly küzdelmeknek lehetnek tanúi, akik kilátogatnak. A szervezők számos kategóriát kiírtak, így mindenki megtalálja könnyen a hozzá illőt. A máriapócsi versenyen több mint 100 résztvevő volt. A helyszínen a kempingek és a bokszok összeolvadnak, ami egy családias hangulatot eredményez. Mi se kell több szerintem a motorok szerelmeseinek, amikor a saját bokszuk és motorjuk mellett aludhatnak, főzhetnek, napközben pedig többször is a pályára lehet menni, edzés, időmérő vagy éppen futam végett. Egy szó, mint száz, találkozzunk a következő MAMI Kupán!

Helyzetjelentés

Sajnos még nem szabadulunk az íróasztaltól egy ideig. Április végén sikerrel leadtuk az iparosítással kapcsolatos projektjeinket, amikben a tervezett prototípusokból éves szinten 600 db-ot gyártó vállalat tervét kellett elkészítenünk. Továbbá május végére pedig az innovációs terveket kell benyújtanunk, amelyek különlegessé fogják tenni a motorjainkat. Mindeközben elkezdődött a nyersanyagok és alkatrészek beszerzése, a műhelyünk előkészítése az idei motorok legyártásához.



Ez a cikk a Motorrevü 2018/06 számában jelent meg.

Képek: Tímári Attila