Menetpróba: Ducati Multistrada 1260 Enduro

Rövidebb rugóutak, nagyobb erőforrás, bőséges elektronika: a Ducati kezesebbé akarta tenni az új Multistrada 1260 Endurót anélkül, hogy a motor elveszítené offroadozásra való képességeit. Vajon jó vége lesz ennek?




Már-már bevehetetlen erődként magasodik előttünk a középtámaszon álldogáló régi Multistrada 1200 Enduro. 870 milliméteres ülésmagasság, hasas, 30 literes tank, több mint 260 kilogrammos tömeg – lenyűgöző számok. Bár a Multistrada, ha egyszer elindult, sokat veszített megilletődést keltő lényéből, úgy tűnt, néhány hosszú utakra is alkalmas, nagy endurókat kedvelő motorost mégis sikerült elijesztenie.

Az új Multistrada 1260 Enduróval a hasonló méretek és ugyanekkora tank ellenére állítólag más a helyzet. Ellentmondásosan hangzik, mégsem az. Hogy miért? Például egy nagyobb erőforrásnak köszönhetően. Ez is furán hangzik, nézzük a részleteket! Az új Enduro lökettérfogata 64 köbcentivel 1262 cm3-re nőtt az előző típushoz képest, mostantól tehát a már a 17 colos abroncsokkal ellátott Multistrada modellekből ismert Testastretta DVT hajtja az új Multi-Endurót.




A kéthengeres motor 158 lóerőt ad le 9500/min-nél. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogyan viszi át az erejét az útra. Kis fordulaton is erős, cseppet sem alattomos, középen is nagyszerűen teljesít, felfelé pedig mintha sohasem lankadna az ereje. Emlékeztetőül: az előző modell csak magas fordulaton nyújtott kiemelkedőt, az alsó és középső tartományra kevesebb figyelmet fordított.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/03 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.