Menetpróba: BMW R 1250 GS és RT

A korábbinál jobban kiöblösödő szelepfedélhez vezető vékonyka kábel - csak ennyit látni az 1250-es bokszermotor ShiftCam vezérlőrendszeréből. Nagy ráfordítást eszközölt a BMW az új változó szelepvezérlés érdekében, és nem az értékesítés fellendítése volt vele a célja.



Nemes egyszerűséggel BMW Enduro Camp névre keresztelte a bajor motorgyártó azt a Portugália déli részén található, több száz hektáros területet, amelyet kopár dombok, kiszáradt folyómedrek és meredek kaptatók közötti terepmotorozásra invitáló, vékonyka ösvények hálóznak be. Ide kaptunk meghívást, hogy egyből terepen, ráadásul rögtön a HP modellváltozat teljes harci díszébe öltöztetve próbáljuk ki az új R 1250 GS-t. Miért is ne?



A HP betűpár a High Performance rövidítése, és olyan részletekben nyilvánul meg a népszerű túraenduró megfelelő, 2019-es modellévi változata esetében, mint a BMW Motorsport jellegzetes színeit felvonultató fényezés, a fehér váz, a csőrre ráültetett idom, a drótküllős felnik, az egyrészes ülés, a recézett lábtartók és a hűtő-védőrács. Nyilvánvaló terepvértezetével a Rallye-tól veszi át a High Performance az offroad-stafétabotot.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.