Menetpróba: Triumph Scrambler 1200 XC/XE

Két új, ámde klasszikus külsejű motorkerékpárjával „járatlanért" hagyta el a Triumph a járt, azaz szilárd burkolatú utat. Azt bizonyítandó, hogy többre is képesek holmi öncélú tetszelgésnél az 1200 köbcentis Scramblerek, poros-homokos pályán eresztette össze őket a gyártó.



London Heathrow maga a káosz csúcsidőben. Szerencse, hogy a legújabb smartphone-navigációs appnak köszönhetően taxisofőrnőnk eligazodik a hajmeresztő kuszaságban. Az East Endre, a most mintegy másfél órányi autóútra lévő Exhibition Centerbe igyekszünk. Látogatásunk apropója egy offroad verseny, amit két újdonságának, a Scrambler 1200 XC-nek és XE-nek szervezett a Triumph.

Habár kétségtelenül nagyon szépek voltak eddigi Scramblerei is, leginkább csak városi és országúti forgalomban tudták csillogtatni képességeiket. Az újak esetében egészen más a helyzet. Mint az angol márka sajtósától, Miles Stuarttól megtudjuk: „These are the real desert sleds!” Megjegyzésével félreérthetetlenül utal a sikeres Ducati Scramblerekre.



Rengeteg ízben védték már meg magukat a britek a történelem során, és a jelek szerint most sem áll szándékukban átengedni másnak a dicsőséget. Mindjárt két változatot is készítettek 1200-as újdonságukból. Ezek közül az XC szerényebb felszereltségű, az XE (nevében az E az extrém rövidítése) pedig a terepalkalmasságot helyezi előtérbe.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.