Összehasonlító teszt: BMW K 1600 Grand America VS. Honda GL 1800 Gold Wing Tour DCT Airbag

Amerika a feneked alatt, Amerika a gondolataidban, Amerika a navi kijezőjén. A hathengeres gigamotorok, a Gold Wing Tour DCT és a K 1600 Grand America egy számmal nagyobbak a megszokottnál, ezért a határtalan lehetőségek országában kelünk velük útra. Amelyen egyrészt nem oda érkezünk, ahová szerettünk volna, másrészt a versenyben nem a kiegyensúlyozottabb szupertúragép bizonyul jobbnak.




Eredeti célunk Champagne volt. Megnézni az északi Vogézeket, aztán Lotaringia, visszafelé az Ardennek. Habzóbort szürcsölni, finom libamájat majszolni, túlzott hotelszámlákat gyűjteni. Végül is ezekhez az exkluzív hathengeres úti cirkálókhoz – egy BMW K 1600 Grand America (alapváltozat: 8 565 600 Ft, a tesztmotor 9 819 100 Ft) és egy Honda GL1800 Gold Wing (teljes felszereltséggel Tour DCT Airbag kiegészítéssel 11 289 000 Ft) – igazi luxuskörülmények illenek. Száguldás, szórakozás, dőzsölés – és mindezek közepette egy összehasonlító teszt. Csak Esőisten menti meg a céges hitelkártyát: nyugaton szélvihart és zivatart jósolnak. Újratervezés és egy hirtelen ötlet: „Illene hozzájuk, ha Amerikába mennénk velük!“




Meglepetésünkre az útvonaltervező a szemmel láthatóan szárazföldi utat Stuttgarttól Amerikáig jó 460 kilométerre és négy és fél órás időtartamra becsüli. Az is biztosnak látszik, hogy a végtelen lehetőségek országában az idő is jobb lesz. Úgyhogy horgonyt fel, és indulás! A Gold Wing esetében ez szó szerint értendő: ne feledkezzünk meg a kézifékről a bal oldali hasidomban! Indítás. Klakk, vummmmmm – a generátorba épített önindító félreérthetetlenül jelzi a hatalmas hathengeresnek, hogy itt az ideje szolgálatba lépni.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.