Bemutató: Kawasaki Ninja ZX-10RR

Sorozatban elért négy világbajnoki címével a Kawasaki egyedülálló rekordot tart a Superbike-világbajnokságon. Azért, hogy a diadalmas sorozat idén is folytatódjon, a Zöldek kissé megújították ZX-10RR alapmodelljüket 2019-re.



Bár a Kawasaki évek óta egyeduralkodó a Superbike-világbajnokságon, az összehasonlító teszteken az Akashiból származó alapmodellek általában hátul kullognak. Vajon ez megváltozik 2019-ben? Ezt kellene kiderítenünk az Autopolis elnevezésű japán versenypályán. A remélt nagy dobással ellentétben ugyanakkor a gyár csak részleteiben módosított a ZX-10RR-en. Ezek között szerepel, hogy egykarú himbák vették át a szelepvezérlés feladatát az eddigi emelőtőkék helyett. A Kawasaki szerint ez 20 százalékkal csökkenti a mozgatott szelephajtástömeget, ezenkívül az átalakítás megbízhatóbbá teszi az erőforrást magas és rendkívül magas fordulaton.

Mindhárom 2019-es superbike modellen kétkarú himba veszi át a szelepmozgatás feladatát az emelőtőkék helyett



Az előző modellhez hasonlóan DLC-bevonatú (DLC = Diamond Like Carbon, lényegében szintetikus gyémánt) érintkező felületek csökkentik a súrlódást és a kopást. Egy szinttel mélyebben titán hajtókarok váltják le acélból készült elődeiket, a tömegmegtakarítás több mint 400 gramm. Ezáltal az RR fordulatszáma akár 600/min-nel is magasabb lehet, ami által az eddigi 200 lóerős teljesítmény 204 lóerőre nő, aminek egy átlagos motoros számára inkább a kocsmában van jelentősége, a világbajnokságon viszont felzárkózást jelenthet a konkurens modellek teljesítményéhez.

A titán hajtókarok több mint 400 grammot spórolnak meg acél elődeikkel szemben.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.