Menetpróba Fantic Caballero 250/500

A Fantic a Caballero új kiadásaival ünnepelte meg az utcai motorok piacára való visszatérését. A Dolomitok lábánál a duó a Motorrad szerzőjét, Alan Cathcartot már meggyőzte.



A Fantic egy scrambler- és egy flat-track-változattal ünnepelte meg visszatérését, mindkettő készül 250, illetve 500 köbcentis erőforrással is. Tavaly nyár közepén a 250-esek jelentek meg, az 500-asok szeptemberben követték őket. A vízhűtéses, négyszelepes SOHC motorokat a Piaggiónál tervezték, a gyártás a kínai joint-venture-partnerüknél, a Zongshennél folyik. A modellek leginkább megjelenésükben térnek el egymástól, vázuk és hajtóművük teljesen megegyezik, még dupla Arrow kipufogójuk is egyforma. Már a pörgős 250-es egyhengeres teljesítménye is eléri a 28 lóerőt 9000/min-es fordulatnál, nyomatéka 22,5 Nm 7000-es fordulatnál. A rövid löketű 500-as Caballero 449 köbcentis lökettérfogatából jóleső 43 lóerőt hoz ki 8500/min-nél, 40 Nm-es nyomatékkal 7500-as fordulatnál.




A 250-es modellek hazai listaára 2 229 000 forint adóval együtt, az 500-asoké 2 575 000 Ft. Ezzel semmiképpen sem mondhatók olcsónak, főleg egy Indiában gyártott KTM 390 Duke-hoz képest. Az árak viszont valószínűleg azt is tükrözik, hogy a Caballerók nem a Távol-Keleten, hanem Trevisóban gördülnek le a gyártósorról. Csak a hat sebességfokozattal ellátott erőforrást és a többtárcsás olajfürdős kuplungot gyártják Kínában és szállítják onnan Olaszországba.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.