Menetpróba: BMW K 1600 Bagger

Találós kérdés: soros, hathengeres motor, ülésfűtés, kormányfűtés, xenon, adaptív futómű, Angel Eyes fényszórók. Mi ez? Nem, nem 3-as BMW. Ez a K1600 Bagger.




A baggernek, mint stílusnak leginkább a tengeren túl, Amerikában van igazi kultusza. A műfaj sajátossága a méretes fejidom viszonylag kis plexivel, alacsony üléspozícióval, kényelmes kormánnyal, a motor hátulján pedig jókora oldaldobozokkal. A BMW, mint az egyik legjobb túramotor-gyártó, nem hagyhatta figyelmen kívül az egyik legnagyobb potenciákkal teli piacot, ezért a K1600GT alapjait felhasználva megalkotta a baggert.




A váz és az első futómű megegyezik, a lengőkar, a kerekek és a fékek szintén. Elöl kisebb szélvédőt kapott, az ülést és az oldaldobozokat mélyebbre helyezték át, ezek egyenként igen tágasak, 37 literes űrtartalommal rendelkeznek. A zárófény a méretes dobozok hátulján kapott helyet, jó dolog, hogy azoknak is a szélén van, így lényegében szélességjelzőként is funkciónál. Ez hasznos, mivel a dobozokkal több mint egy méter a hátsó traktus szélessége. A Bagger a K1600GT-hez hasonlóan tekintélyes méretű, hosszú, széles és 336 kilót nyom. Optikailag nagyon jót tett a látványnak a hátsó doboz elhagyása és az oldaltárolókkal párhuzamosan húzódó kipufogó.



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

 

Képek: Mező János