Menetpróba: Triumph Tiger 800 XCX

Egy apuka már percek óta nézegette a Triumph Tigerünket, de olyan alapossággal, mintha ő maga lenne a nem létező, eszményi, megvesztegethetetlen vizsgabiztos, aki éppen valami turpisságon akarja kapni a tulajdonost. Azonban míg egy vizsgabiztos idővel csalódottan ráütné a pecsétet a forgalmira, az apuka tovább vizslatta a motort. Úgy látszott, egyre jobban kellene neki. Mondjuk, nem csodáljuk. A kérdésére, hogy pontosan milyen motort csodál, egy pillanatra nem tudtunk válaszolni, csak annyit, hogy Triumph Tiger XC izé, aztán beugrott, és büszkén kivágtuk, hogy XCX.





Szó, mi szó, nem egyszerű eligazodni a népes család tagjain, van ugye az XR és az XC, ezen belül pedig XRX és XRT, ez az utcai Tiger vonal, és vannak a tereporientált(abb) XCX és XCA modellek.
Legszembetűnőbb különbség közöttük az utcai változat öntött felnije, szemben a terepmasina fűzött felnijével, valamint ez utóbbi kacsacsőr első sárvédője, mely nélkül ma aligha lehet crossovert tervezni.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2018/7 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található

Képek: Mező János