A Honda Super Cub visszatér Európába

Minden idők legnagyobb példányszámban értékesített motorizált járműve visszatért Európába.



Éppoly barátságos és stílusos, mint felmenői, de a legmodernebb műszaki megoldásokra épül. Nyomatékos, 125 cm3-s erőforrása, csendes és kifinomult félautomatikus váltója, strapabíró, hosszú rugóutakkal felvértezett, új futóműve, minden elemében LED-es világítása és intelligens kulcsa (Smart Key) korunk legfejlettebb kétkerekűi közé sorolja.

Történelem lecke

A Super Cub C100 névre keresztelt ősmodellt 1958-ban, a márka fennállásának tizedik évében mutatta be a Honda. Terveit nem más készítette, mint Honda Soichiro és régi üzlettársa, Fujisawa Takeo, méghozzá azzal a céllal, hogy olyan jármű szülessen, ami jobbá, mi több, szórakoztatóbbá teszi az emberek életét. Azóta közel hatvan év telt el, a Super Cub pedig a járműgyártás legnagyobb sikerét könyvelhette el – az eladott darabszám 2017-ben elérte a 100 milliót! Az elmúlt hat évtizedben a Super Cub a stílus, a megbízhatóság, a takarékosság és a könnyű kezelhetőség szinonimájává vált, nem mellesleg szépen, csendben megtette, amit Soichiro és Takeo szeretett volna: mobilizálta az emberiséget. A Super Cub legutolsó változatát, a C110-et Japánban és Dél-Kelet Ázsiában forgalmazták, s bizony mindkét régióban roppant népszerűnek bizonyult. A szigetországban főként flottaüzemeltetők, például a japán állami posta beszerzői szavaztak rá, míg a többi területen a személyi közlekedés egyik legfontosabb eszközeként terjedt el.

A Super Cub C125 megjelenésével új korszak kezdődött az – eddig összesen 160 országban értékesített – modell történetében, már csak azért is, mert ez volt az első jármű Japánban, ami háromdimenziós védjegyoltalmat kapott. Maga az idomzat nem sokban tér el a megszokottól, a teljesítmény és a forgatónyomaték viszont a 125 cm3-s erőforrásnak köszönhetően jelentősen nőtt. A nagyobb motorerőre tekintettel a röpsúlyos váltót is strapabíróbbá tették, s ha már átdolgozták, arra is figyeltek, hogy még csendesebbé és kifinomultabbá váljanak a fokozatkapcsolások.

A Super Cub C125 erőforrása léghűtéses, kétszelepes, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt, SOHC-vezérlésű. A 9,7LE-s csúcsteljesítményt 7500-as, a 10,4 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot pedig 5000-es percenkénti főtengelyfordulatnál adja el a motor, és – kategóriatársaihoz mérten – a középső fordulatszám-tartományban is roppant erős. A négyfokozatú váltóhoz a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsolót társítottak, így nincs szükség kuplungkarra.

A modern műszaki megoldások eredményeként a Super Cub C125 fogyasztása csupán 1,5 l/100 km, tehát – a 3,7 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – megközelítőleg 245 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet a típus.