Bemutatkozik az új játékszer a Honda CRF450L

A Honda új, kettős küldetésű, terepen és közúton egyaránt otthonosan mozgó modellje a CRF450R krosszmotor alapjaira épül. Masszív, kis tömegű, modern futóműelemekhez kapcsolódó vázában fejlett, alacsony fordulaton is roppant erős hajtómű bújik meg, ami éppoly tartós és időtálló, mint a többi alkatrész. Elsőrangú összeszerelési és anyagminőségének köszönhetően egyedülállóan megbízható a CRF450L, és szervizintervallumai is páratlanul hosszúak.



Egy igazán sokoldalú motorkerékpárnak minden helyzetben a legjobbat kell nyújtania. Terepen például alapvető elvárás a kis tömeg, a könnyű kezelhetőség és a kifinomult, minőségi futómű, ahogy az erős, kiszámítható, alacsony fordulatszámon is nyomatékos hajtómű is elengedhetetlen.

Ezek a tulajdonságok természetesen városban is számtalan előnnyel kecsegtetnek, nem beszélve a karcsú építésmódról, ami legalább annyira hasznos a kocsisorok között, mint a sűrű erdőkben. A megbízhatóság szintén kulcsfontosságú, miként a hosszú szervizintervallumok is a gondtalan, élményekkel teli motorozást szolgálják.

A versenygépek kellőképpen erős alapot adnak a többcélú motorkerékpároknak, de ennél több szükségeltetik a sikerhez. Csökkenteni kell például a kötelező szervizek számát, mert a jármű fenntartása túl nagy terhet ró a hobbimotorosokra. Ezek a pilóták nem vágyak másra, mint megnyomni a gombot, és útnak eredni, minden egyéb csak felesleges nyűg, ami rontja az élményt. Emellett a közúti motorozáshoz szükséges kiegészítőket sem árt igényeikre szabni, hiszen a versenyzésre szánt modellek kezelőszervei sokszor nem elég tartósak és könnyen kezelhetők.

Ez egy hamisítatlan, versenypályán tökélyre fejlesztett CRF, ami megjelenését és műszaki megoldásait tekintve egyaránt közel áll krosszra szánt felmenőjéhez, de forgalomba helyezhető és játszva kezelhető a terepes kalandok során. Ennek megfelelően teljes körű szolgáltatást nyújt: amilyen vígan tör előre a földutakon, oly könnyedén gyűri le az aszfaltos szakaszokat. Mindezt a Honda-féle tervezési és összeszerelési minőség koronázza meg, sok-sok boldog, problémamentes kilométert garantálva a szerencsés tulajdonosoknak.

Hatfokozatúra cserélték az ötös váltót, hogy egyszerűbb legyen a nagyobb távolságok leküzdése, s új motorburkolatokat dolgoztak ki a mérnökök, hogy még csendesebb legyen a működés. Mindemellett átalakították az önindítóként is szolgáló generátort, hogy igazodjon a LED-es világítás igényeihez és alacsony fordulatszámon is hatékonyan töltse a nagy kapacitású akkumulátort.

A 96 mm-es furat és a 62,1 mm-es löket nem változott a CRF450R-hez képest, viszont – a nagyobb futásteljesítményt szem előtt tartva – kettő helyett három dugattyúgyűrűt alkalmaztak. A sűrítési viszony 12,0:1, szemben a CRF450R 13,5:1 értékével. További újdonság az átdolgozott légszűrőház, a két vékony cső helyett egy nagyobb átmérőjűből kialakított kipufogórendszer, valamint az emisszió csökkentését elősegítő légbefúvó rendszer és a hatékony katalizátor.

Az első lánckerék 13, a hátsó 51 fogas, a csúcsteljesítmény 25 LE, a legnagyobb forgatónyomaték 32 Nm. A hobbimotorosok elvárásainak megfelelően kifejezetten megbízható és olcsón üzemeltethető a CRF450L, karbantartásra csak igen ritkán van szükség. Az első nagyszerviz a 32 000. Km-nél esedékes, míg az olajat, valamint a levegő- és az olajszűrőt 1000 km-enként ajánlja cserélni a gyártó.


Műszaki adatok:

ERŐFORRÁS

Motorkonstrukció

Egyhengeres, folyadékhűtésű, négyütemű, Unicam hengerfej

Összlökettérfogat

449 cm3

Furat x löket

96,0 mm x 62,1 mm

Sűrítési viszony

12,0:1

ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER

Befecskendező

PGM-FI elektronikus befecskendezés

Üzemanyagtartály kapacitása

7,6 liter

ELEKTROMOS RENDSZER

Gyújtás

Digitális CDI

Indítás

Önindító

ERŐÁTVITEL

Tengelykapcsoló

Nedves, többtárcsás

Váltó típusa

Előtéttengelyes

Szekunder hajtás

Lánc

VÁZ

Konstrukció

Alumínium duplahídváz

Méretek (H x Sz x M)

2280 x 825 x 1260 mm

Tengelytáv

1500 mm

Villaszög

28,5°

Utánfutás

122 mm

Ülésmagasság

940 mm

Szabad hasmagasság

315 mm

Menetkész tömeg

130,8 kg

FUTÓMŰ

Elöl

49 mm-es, fordított, acélrugós Showa teleszkópok

Hátul

Showa központi rugóstag Pro-Link himbarendszerrel

KEREKEK

Elöl

Küllős, alumínium

Hátul

Küllős, alumínium

Gumiabroncs mérete elöl

80/100 R21

Gumiabroncs mérete hátul

120/80 R18

FÉKRENDSZER

Elöl

260 mm-es, hullámos tárcsa, hidraulikus működtetés

Hátul

240 mm-es, hullámos tárcsa, hidraulikus működtetés

 


Képek: Honda


Címkék:Honda, CRF, 450L