Menetpróba: Honda GL 1800 Gold Wing

Talán nem véletlen, hogy a Honda 17 év elteltével most Texasban mutatja be az új Gold Winget, hiszen itt minden már alapból nagyobb, mint máshol. Ugyanakkor kereken 40 kilogrammal kisebb tömegével, új hathengeres erőforrásával, DCT-jével, elektronikus futóművével és kommunikációs kütyüivel a márka zászlóshajójának számító túragép 2018-ban a valamivel aktívabb motorozást kedvelő vevőkört célozza meg.


Itt lenne annak a helye, hogy Texasról meséljek, ahol a Honda az új Gold Wing bemutatóját szervezte. A Hill Country végtelen tájairól, a soktonnás bivalyokról és a nem sokkal könnyebbnek tűnő T-bone-steakekről. A fegyvertartó konzollal ellátott pick-upokkal száguldozó cowboyokról. A countryzenéről, és a virágzó westernromantikáról.

Ugyanakkor 17 éves hallgatás után – ennyi ideje már annak, hogy a Honda hatalmas túragépét utoljára igazán felújították – annyi minden változott a Gold Wingen, hogy mégis jobb, ha rögtön nekikezdek. A 2018-as GL1800-on ugyanis gyakorlatilag minden csavar új. Ha elmulasztották elolvasni 2018/1-es számunkban az újdonságok listáját, vagy szükségük van egy kis frissítésre, felsoroljuk ismét a legfontosabb adatokat: új, kompaktabb, hathengeres bokszermotor pontosan négyzetes furat-löket aránnyal és négyszelepes Unicam hengerfejekkel, hagyományos villa helyett dupla lengőkaros első futómű, egykarú kardán-lengővilla progresszív pro link-himbarendszerrel, erősebb kombinált fékrendszer, ride-by-wire és menetprogramok, hétcolos TFT-kijelző beépített navigációval, ehhez opcionálisan egy új, harmadik generációs DCT váltó immár hét sebességfokozattal, kipörgésgátló, elektronikus futómű.


A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2018/5 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található

Képek: Honda