TÖBB MINT RETRÓ Kawasaki Z900RS

Nem lenne helyénvaló csupán fokozott látványértékű retró motorként tekinteni a Kawasaki Z900RS-re.



Mivel szépséges külseje korszerű technikát takar, menetaktív naked bike-ként is kiválóan megállja a helyét.

Minek nevezzük: retró stílusnak vagy csak egyszerűen harmonikus formatervezésnek? Önkéntelenül is felvetődik az emberben ez a kérdés a Kawasaki Z900RS láttán. Lehet, hogy sokan konzervatívnak vagy egyenesen elmaradottnak tartják amiatt, hogy részletekbe menően idézi a csaknem ötven év előtti 900 Z1-et, ám kétségtelenül sokkal jobban megfelel sok motoros esztétikai érzékének, mint a Japán sötét oldalára való hivatkozás vagy a szigetország modern nagyvárosainak élete. Függetlenül attól, hogy Japánban született, kielégíti az európai hagyományokra épülő formákat és arányokat felvonultató motorkerékpárok iránt mutatkozó igényt.

Norikacu Macumura, a Z900RS projekt vezető formatervezője, aki egyben az 1971-es 900 Z1 lelkes híve is, jó érzékkel nyúlt vissza ezekhez a dizájnhagyományokhoz. Csak úgy árad belőle a szó, amikor lendületesen gesztikulálva arról mesél, milyen vonalakat ültetett át a múltból a jelenbe. Mint mondja, a hátsó légterelő szegély szögétől kezdve az analóg műszerek mutatóin és azok állásán át egészen a Z900-logó alatt lévő, a lemez síkjából kidudorodó kis alapig – minden fontos részletet a Z1 ihletett. Szemernyit sem von le előadása értékéből, hogy japánul tartja. Olyannyira lángol a téma iránt, hogy sok mindent szavak nélkül is képes megértetni.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2018/3 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található!