Indiai fejlesztés - Emflux ONE

Az elektromos motorkerékpárok egyre közelebb kerülnek ahhoz, hogy felvegyék a versenyt a benzines társaikkal.


Az új Emflux ONE, ha eleget tesz az állításainak, akkor piacképes lehet. Az elektromos motorkerékpároknak általában három hátránya van; teljesítmény, a rövid hatótáv és az áruk. Az Emflux ONE egy 60 kW-os villanymotorral működik, de tényleges teljesítményét legfeljebb 53 kW-ra korlátozták. Ez nem egy nagy teljesítmény, de már az éppen használható kategóriába tartozik.

Az Emflux 169 kg-os menetkész tömeggel rendelkezik, ez 29 kg könnyebb, mint egy Suzuki SV650. A végsebessége 200km/h, ami szintén kecsegtető.

De mi a helyzet a hatótávolsággal? Általában ez a legkényesebb pontja az elektromos motorkerékpároknak. Az Emflux azonban 200 km-es országúti és 150 km-es a városi hatótávot ígér. A töltő három óra alatt újratölti a 9,7 kW-os akkumulátort, a gyorstöltő funkcióval akár 80%-ra is képes feltornázni a telepet mindössze 36 perc alatt.

Az Emflux ONE eddig szimpatikusnak tűnik, de mi lehet az ára? Az alap modellért, átszámítva 7500 eurót kérnek, ami már elgondolkodtató lehet az elektromos motorra fogékonyak köreiben. A tervek szerint a gyártás 2019-ben kezdődik. Kezdetben az Emflux 199 db-ot tervez az indiai piacra és további 300-at exportra. Ha a megadott specifikációkat a valóságban is tudja a gép, akár sikeres is lehet a jövőben.


Képek: motorcycle-magazine.com