Szenzációs csapat

A Norton az egyik legnagyobb TT sztárt is megszerezte, még ha sérülten is.

A Norton igazán szenvedélyes és tradicionális angol márka és csapat. Több éve tart a V4-es motorjuk fejlesztése és tesztelése. A V4-RR számára jobb hely a fejlődésre nem is akadhat mint a Isle of ManTT őrült köre. Évről-évre jönnek előre, Josh Brookes is nagyot ment a tavalyi évben (6. és 8. hely) így joggal néznek optimistán a jövőbe. Josh Brookes maradt a csapatnál azonban a csapattárs megnevezésére még várni kellett, eddig. A korábbi hírek és pletykák kapcsán eljátszottunk a gondolattal, hogy John McGuinness lehet a titkos befutó, de hinni nem mertünk benne.

Annyit tudni lehetett, hogy a huszonháromszoros TT futamgyőztes és élő legenda McGuinness hosszú idő után távozott a Hondától. Ez érthető is a tavalyi North West 200-on történt baleset után, ahol a CBR1000RR elektronikai gondja miatt hatalmasat bukott és nagyon csúnya sérüléseket szenvedett. Ezután kellett a friss levegő és a váltás, hogy ismét legyen bizalom. Egy interjúban McGuinness annyit mondott, hogy több ajánlata is van és szeretne indulni a TT-n, de az, hogy aláír egy szerződést még nem jelenti azt, hogy indulni is fog. Ez közvetlenül a TT rajta előtt fog csak eldőlni. Az ok prózai, John lábából még mindig vasrudak lógnak ki és egy külső merevítő tartja össze a törött csontjait. Megjósolhatatlan, hogy mikor fog tudni újra motorra pattanni vagy, hogy mikor lesz újra fitt.

És akkor jött a nagy hír. A lassan 46 éves McGuinness több mint húsz éve tartó utcai versenyző karrierje folytatódik, a partner pedig a Norton csapata lesz.

McGuinness az alábbiakat nyilatkozta a váltással kapcsolatban:

"Nem akartam egy bukás miatt befejezni a pályafutásomat, de az őszinte igazság az, hogy nem tudom valóban sikerül-e a visszatérés, hiszen kérdéses, hogy megfelelő fizikai állapotban leszek-e. Jelenleg jól haladnak a dolgok. Sokkal jobban érzem magam, és már fokozatban van a fejem, indulásra készen. A terv az, hogy a hónap végéig lekerül a külső rögzítő keret a lábamról aztán dolgozhatunk tovább a saját magam és a motor felkészítésén és tesztelésén. Határozottan készen állok egy váltásra a gyártók között. Szükségem volt egy nagy dózis lelkesedésre, amit a Nortonnál megtaláltam. Az első alkalom óta amikor találkoztam Stuart Garnerrel meg volt az a különös vibráció és a szenvedély. Láttam, ahogy Steve Hislop nyert a TT-n egy Nortonnal 1992-ben és az nagyon kemény volt. Mindenki emlékszik rá! Nem szabad elfelejteni, hogy ez egy őrülten nehéz feladat lesz, de nagyon sok youtube videót néztem meg, ahol láttam a motort mozgásban, defigyeltem tavaly a pálya széléről is és annyi biztos, hogy egy nagyon gyors és nagy tartalékokkal rendelkező gépről van szó. Annyit mondhatok, hogy sokkal nehezebben kezelhető gépek is vannak a mezőnyben szóval nem érzem úgy, hogy ne lehetne a győzelemért menni vele, szerencsés csillag állás esetén."

A Norton érthetően boldog vezetője, Stuart Garner a következőket mondta el a bejelentés kapcsán:

"Már legalább egy éve elkezdtük a beszélgetésünket Johnnal, benne ott van minden. Ő a TT maga, a a hatalmas tapasztalatával, az eredményeivel, Az ambíció bennünk van, cél, hogy megnyerjük a TT-t és, hogy egy igazán ütős csapatot alakítsunk ki a következő évekre. Régóta a látóterünkben volt már John. Az, hogy Johnt a Norton cspatában tudhatjuk a tapasztalatával és tudásával együtt egyszerűen fantasztikus. A Norton minden lehetőséget meg fog ragadni, hogy Johnt bevonjuk a motor fejlesztésébe, ő egy hatalmas érték a számunkra. A gyárban mindenki izgatott lett, igazán különleges az egész. Mindannyian nagyon várjuk a TT-t, de nem jelöltünk ki semmilyen célt magunknak és semmit sem veszünk biztosnak. John McGuinness és a Norton az álom csapatot jelenti nekünk de azt mindannyian tudjuk, hogy akárhogy is hívnak téged, a TT-n csak kemény munkával jön az eredmény."