Oroszlánkölyök - Benelli Leoncino 500

Pontosan 66 évvel az első Leoncino (olaszul: oroszlánkölyök) után a Benelli ismét ezzel a névvel épít motort. Menetpróbánkból kiderül, hogy a kínai gyártású kéthengeres igazi vadállatként vagy kedves kiscicaként viselkedik.





A Benelliről még mindig az jut eszünkbe, hogy a 106 éves, fiatalos gyártó érzelemtől fűtött tüzes rakétákat szabadít rá a motorkerékpárok iránt lelkesedő emberiségre. Üzemanyagfaló, erős, nyers, érzelmes motorokat. Mindez azonban a múlté. Éppúgy, mint a közelmúlt meghatározó háromhengeresei. A Benellit eladták a kínaiaknak, és 2005 óta a QJ-konszernhez tartozik. Akinek kevésbé az exkluzív modellek, sokkal inkább a nagy példányszám a fontos, és nem csak az európai piacot tartja szem előtt. Ehhez az egyik legfontosabb hozzávalók az új kéthengeres típusok félliteres lökettérfogattal. A TRK 502 után (menetpróba a 2017/7-es számban) most a Leoncino 500 következik.

A márka ismerői számára a név ismerős lehet: az első Benelli Leoncino gyártása 1951-ben indult, 125-ös kétüteműként. 1956-ban követte egy négyütemű változat. Az olaszok számára sikeresnek bizonyult a modell, állítólag több mint 80 000-et gyártottak belőle.

Lenyűgöző szám. Ezt az új Leoncino biztosan nem fogja elérni, de kihasználja a jelenlegi retró trendeket, lágy vonalaival megboldogult elődjét idézi. Ezt jelzi az első sárvédőn díszelgő oroszlán is, amely már 70 évvel ezelőtt is ott volt, most is az új 500-as alapvető része. Kéthengeres erőforrása bő 48 lóerőt ad le 8500/min-nél, és csak arra vár, hogy a Rimini környéki utakon szabadon engedjük...

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2018/2 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található!

Képek: Benelli, jmo (1)