FRISS JOGSI - 48 LE-s motorok

Vajon mivel jobb indítani: egy eleve 48 lóerős motorral, vagy egy nagyobb teljesítményűvel, ami mesterségesen vissza van fojtva? Lássuk, miben különbözik egymástól a cikkben szereplő hat motorkerékpár!





1986. április 1-je a fordulópont. Aki eddig a dátumig szerzett jogosítványt motorkerékpárra, az mindenfajta megkötés nélkül választhatott magának első kétkerekűt. Vették is az újoncok az adott modellév legdögösebb vasait, a Suzuki GSX-R 750-et, a Yamaha FJ 1200-at és a Honda VFR 750 F-et. Mindazoknak azonban, akik e határnap után tették le a vizsgát, be kellett érniük a „kezdőjogsival", már amennyiben még nem töltötték be 25. életévüket (2013 óta a 24.-et) az adott időpontban. Ők csak fojtott teljesítményű motorkerékpárral közlekedhettek az első két évben. Eleinte 27 lóerő volt a limit, később 34, jelenleg 48-nál tartunk. Cikkünkben az e teljesítménykategóriába tartozó modellekről lesz szó.

Hiába, a tapasztalatszerzéshez és a 2013 óta kötelezően előírt különbözeti vizsgához kellő vezetési gyakorlatra és megfelelő motorkerékpárra van szükség. De vajon mi határozza meg a vásárlók döntését? A rendelkezésükre álló anyagi lehetőségek mindenképpen. 48 lóerős használt motorból bőven akad a piacon, és az erősebb modellek többségéhez is lehet fojtókészletet vásárolni, egyebek mellett az Alpha Technik (www.alphatechnik.de) vagy a Mehl (www.motorrad-mehls.de) kínálatából. A kérdés az, megéri-e eleve 48 lóerős gépet venni, vagy inkább olyanra áldozni, ami per pillanat „csak" 48 LE-t mozgósít, kidugaszolva azonban akár 95 lóerős is lehet...

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2018/2 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található!

Képek: Rossen Gargolov