500-as sportmotor és naked Kínából

Sorkettes 500-as sportmotoron és nakeden dolgozik a Motrac.


Egyre több motorral és egyre szélesebb területen támad Kína. Óriás chopper, bobber, adventure, sport vagy ütős naked, hallottunk már mindenről. A korábbi hitványnak minősített darabok után most már vállalható küllemű gépek is születnek szép számmal és a műszaki paraméterek terén is komoly az előrelépés. Köszönhető ez a megvásárolt vagy lemásolt tudásnak illetve az európai partnerekkel kötött megállapodásoknak. A Motrac sem először hallat magáról, az MG500-as adventure motorjuk kifejezetten nagy dobás volt de büszkék a "Grom gyilkosnak" nevezett törpéjükre is. A folyamat pedig nem is állt meg ennyiban.

Az adventure motor lekét és vázát más területeken is bevetik, érkezik a naked és a sport verzió is. A csupasz motor, MT-X500, koncepcióját már 2016-ban bemutatták, a formája inkább a korábbi művek szellemiségét vitte tovább, főleg a tank oldalán lévő műanyag elemek. Vélhetően gyártásba is így küldik, úgyhogy az biztos, hogy felismerhető darab lesz. A motor kapcsán megadott 471 cm3 és 47 LE adatpáros ismerős lehet, hiszen ez megegyezik a Honda CB500-as adataival amit előszeretettel klónoznak arrafelé. A Loncin is ezt építette be több motorjába, az sem kizárt, hogy a Loncin egysége kerül majd a Motrac-okba is.

A nakednál is érdekesebb lehet viszont a sportmotor verzió, ami módosított lengővillájával, masszív első teleszkóp-villáival, dupla radiális féknyergeivel hívja fel magára a figyelmet. Na meg a teli idomzatával és a dizájnos hátsó sárvédő/rendszámtábla tartójával. Míg a naked egy régóta dédelgetett darab, addig a sport verzió valószínűleg még a tervezési/fejlesztési stádiumban tarthat. Vélhetően azonban sok azonosság lesz a két motor között, szemre az ülésidom, kipufogó is megegyezik.

Egy nagy kérdés van és ez az európai forgalmazás. Sokszor írtunk és hallunk róla, hogy a Loncin, Zongshen és a többi gyártó is az EURO4-es szabályoknak megfelelő blokkal építi gépeiket, hogy megfeleljenek a szabályoknak és betörhessenek az európai piacra is. Olcsóbb áruk miatt akár még vevőket is találhatnak maguknak, persze sok nyitott kérdés van még ezentúl is.

Képek: Motrac