A minőség javítása a legfontosabb

A Royal Enfield fejlesztési részlegének vezetője beszélt őszintén a kényes kérdésről.


A Royal Enfield sikeres évéről beszámoltunk korábbi hírünkben most azonban egy kényesebb kérdés kerül terítékre, mégpedig a minőség. Szerencsére már inkább múlt időben beszélhetünk a dolgokról, de érdekes dolgokat osztottak meg a nyilvánossággal a gyár emberei. Emlékezhetünk legendás bakijukra is amikor a saját Himalayan reklám videójukban maradt bent egy olyan jelenet ahol landolás után letört a motorjuk lábtartója. Azonban nem ez volt a legsúlyosabb eset a modell kapcsán. A fejlesztési részleg vezetője, Simon Warburton elárulta, hogy a gyártást és értékesítést is fel kellett függeszteni Indiában a Himalayan-nál jelentkező problémák kapcsán. Ahogy fogalmazott: "Világossá vált, hogy fejlődnünk kell és elmozdulnunk onnan ahol voltunk. Ez nem is lehetett kérdés."

Ezt követően a cég hatalmas erőfeszítéseket tett, a középpontba a minőséget helyezték. Természetesen a helyzet javulásában az új gyártóegységek is szerepet játszottak. Az új létesítményekbenn a gyártósorok kialakítása és felszereltsége is jobb. Csakúgy mint a termékek ellenőrzése. Szintén javít a helyzeten, hogy egyre több rész készül el saját üzemeikben. A hibáknak csak akkor van értelme ha abból tanul az ember, a jelek szerint a Royal Enfieldnél ezt megtették. Ezt Mark Wells, termékstratéga is megerősítette.

A fegyelemre és a hibák kiszűrésére azért is volt nagy szükség, hogy az EICMA-n bemutatott 650-es újdonságok szépségét (Interceptor 650 és Continental GT 650) már ne árnyékolhassa be minőségi probléma. Az előrelépésben annak is fontos szerepe lehet, hogy tavaly megkezdte működését Leicestershire-ben Angiában az új fejlesztő központ. A központban dolgozóknak vannak még tervei az új 650-es blokkal, mi meg szurkolunk nekik, hogy valóban sikerüljön az elmozdulás és a minőség fejlesztése.

Képek: Royal Enfield