Mestermű Svédországból

A Fullhouse Garage Shop a '20-as évek hangulatát társította az Indian Scout-tal és akasztottak rá egy turbót is a biztonság kedvéért.





Anders Lundgren és Lasse Sundberg érdeme ez a fantasztikus alkotás amit egy Indian Scout 750-ből építettek. A motorral az Indian svéd társalapítójának, Oscar Hedströmnek kívántak emléket állítani.

Az egész motorba az a legmegdöbbentőbb, hogy mennyire harmonikusra sikerült a nagyon eltérő világok találkozása. A '20-as évek hangulatába sem rondít bele a hűtőbordák hiánya vagy a Garret turbó a motor oldalán. Persze ehhez kellettek az olyan nagyon finom megoldások mint amilyen például a fékrendszereknél megfigyelhető. Elöl diszkréten a kerékagyhoz bújtatva, hátul a lánckeréknek is funkcionáló tárcsára harap a munkahenger.

A kormányok környéke a kerekek fűzése mind órákra képes lekötni az ember figyelmét, ez egy olyan alkotás amiért érdemes volt megszületni! Az építési koncepció miszerint megidézik az Indian pálya verseny múltját de mindezt a mai kornak megfelelő egységekkel bevált, a Super Scout név is helytálló.

A motor blokkja, a benzin pumpa, a fényszóró és a váltókat érkezett a széria Scout-ról, a többit javarészt maguk fabrikálták. A munka legnehezebb részeként a váz legyártását tartják számon, amit három részből raktak össze. Korábban a feltöltő ráakasztását gondolták kihívásnak. Ha már itt tartunk a Garret 25-ös, vízhűtéses turbóval 150-200 lóerő áll a pilóta rendelkezésére, turbónyomás függvényében. A turbóhoz nyomás szabályzót és egy westgate-t (megkerülő szelep) is társítottak. A turbóval az extra löketen túl a múlt és jelen összepasszíthatóságát akarták szemléltetni.

Anders a csapat elektronikai zsenije a motor elektronikájába is beletúrt, az ECU szabadon programozható és állíthatóvá változott, mely bluetooth kapcsolaton keresztül egy iPadról állítható.

A fényezésért a Hagforsban működő Pobben's Colour & Custom csapata a felelős.

A motor tesztelése még jelenleg is zajlik, információk szerint a befejezési fázisánál tartanak a motor tuningolásának. Milyen érzés menni vele? Anders nevetve csak annyit mondott, olyan mintha visszarepülnénk az időben 1920-ig, egy rakétával a lábunk között.

A Super Scout-ot egyébként napi használatú gépnek szánják, hacsak meg nem veszi addig valaki. A képeket látva pedig sanszos, hogy ez így lesz és lecsap rá egy gyűjtő...

Érdemes átpörgetni a gelériát, sok csinos részlet rejtőzik még benne!

Képek: indianmotorcycle.com