A stílus is tanulható, megszerezhető

Persze ötleteket meríteni egyszerűbb, de ami biztos, külső alapján lassan már nem megállapítható mi a kínai.


Kína patinás, öres motor gyártója a ChangJiang gépe ismét bebizonyítja a trendek változását. A szép nevű cég évtizedeken át a régi II. Világháborús oldalkocsis BMW R75-öket idézte, bokszer blokkal a szívükben. Idővel aztán még a helyi emissziós normáknak sem felelt meg az öreg léghűtéses egység, így következett a frissítés.

A tavaly bemutatott utód CJ650, ahogy neve is utal rá a CJ750 750 cm3-es blokkja helyett egy új, vízhűtéses, 650 cm3-es sorkettes blokkot kapott ami a CFMoto-tól érkezik. A blokk igen sok hasonlóságot mutat a Kawasaki ER-6 egységével, ami 70 LE leadására képes. A CFMoto-ról is írtunk egy ígéretes terv kapcsán a közelmúltban.

A gyárból kikerült képek érdekessége, hogy a CJ750 oldalkocsi és hátsó sárvédő nélkül látható, ami csinos bobberes külsőt ad a motornak. Igazából a forma jó is így, előretolt lábtartóval és letakart logóval nem sokan ellenkeznének valószínűleg. Az ülés kialakítása is említést érdemel, ami gyönyörű retró darab, ami a Triumph Bobber-re hajaz. A hátsó rugózásnál azonban nem az angolok szép de bonyolult megoldását választottak, inkább kitartottak a régi német szellemiség mellett, de azt kell mondjuk, hogy még ezzel sincs baj.

A CFMototól szerzett blokknak köszönhetően megnyílt az (elvi) út Európa felé is, hiszen a gép megfelel az Euro4-es szabályoknak. A kép tanúlsága szerint a masina gyártása már folyamatban van, legalábbis erre lehet következtetni a háttérben álló színes társaságról.

Ocsó bobbert valaki?

Egyébként már az előd motor is megmozgatta a helyiek fantáziáját, sőt a Bandit 9's épített is egy "Magnus" névre hallgató gépet ami szintén egy bobber lett...

Merüljünk nyakig a ChangJiang-ok világába és szemléljük meg az elődöt!

Képek: visordown.com, web