Még a legjobbat is utolérheti a baj

A Brembo fékrendszerek kapcsán a minőség és a teljesítmény jut leginkább az ember eszébe, de most nem erről szól a hír, egyre dagad a gyártót érintő visszahívási hullám.


Az olasz fékrendszereket gyártó óriás igen kellemetlen helyzetbe került egy hibás alkatrész kapcsán. A prémium fékrendszerekhez használt PR16 főfékhengerében a műanyag dugattyú repedhet vagy törhet el kemény használat során. Mit jelent a kemény használat? Ezt pontosan nem határolták be, de intenzív sok egymás utáni fékezés, az ABS gyakori működése vagy egy esés is okozhatja a problémákat. Bár egy apró és egyébként filléres alkatrészről beszélünk a fékrendszer nem az az alkatrésze a motoroknak ahol bármi ilyen veszélyforrás tolerálható lenne. Pálya és utcai használat során is életveszélyes ha egyszer csak a fék felmondja a szolgálatot, függetlenül attól, hogy részlegesen vagy teljes egészében.

A lista egyre hosszabb, a Piaggio csoport már a múlt héten elrendelte az érintett Aprilia RSV4 és Tuono 1100 modelljeik visszahívását, majd következett a Ducati ahol nem kevesenn mint hat modellt érint a hiba. Név szerint a 2015 és 2018 közötti 1299 Panigale, az 1200-as Monster, Multistrada, XDiavel S, Scrambler 800 érintettek. És a sor még folytatódni fog hiszen más gyártók is előszeretettel használták a felső kategóriás terméket a kínálatuk tetején lévő motorokhoz.

A gyári motorok tulajdonosain túl azoknak is érdemes lehet foglalkozni az üggyel akik akár utcai akár pályamotorjukon javítottak például egy bontóból vásárolt Brembo munkahengerrel. Vélhetően ezzel nem kevesen voltak így...