Különleges Járművek Osztálya - MV Agusta RVS#1

Jó néhány éve egy Givi-gyárlátogatáson bekukkanthattunk a dizájnrészleg munkájába is. A tervezők irodájának közepén egy F4-es állt. Ahogy a minket körbevezető alkalmazottól megtudtuk - ez kell az ihlethez. Az MV Agustának komoly tapasztalatai vannak a Föld legszebb motorjainak létrehozásában. És ebbéli ambícióik továbbra is töretlenek.





A varesei gyár mostanság eléggé zavaros időket él meg - az AMG ment, jött a csődvédelem, majd új befektetők -, de a Giovanni Castiglioni vezette márkánál nagyon is tudják, mi az erősségük: a félelmetesen gyönyörű dizájn és a zseniális mérnöki munka. De miként lehetne még exkluzívabbá tenni egy MV Agustát? Létrehoztak egy zárt osztályt Reparto Veicoli Speciali néven, ami nyersfordításban annyit tesz, hogy „Különleges Járművek Osztálya". Az MV tervei szerint az itt készülő modellcsalád egy brand lesz a brandben, azaz mintegy almárkaként képzelik el, különlegesen alacsony volumenű sorozatokkal, különleges megoldásokkal és különlegesen magas árral. Giovanni Castiglioni ebben látja az MV Agusta jövőjét.

És hogy mindez nem csak álmodozás: elkészült az RVS #1, az új divízió első motorja, amely az MV Agusta eddigi legerősebb soros háromhengerese címet is magáénak tudhatja. Alapjául a streetfighter stílusban épült Brutale Dragster 800 RR szolgált, de az RVS-be épített 798 cm3-es blokk 10 LE-vel erősebb, köszönhetően annak, hogy a láncfeszítő, az önindító motor, a váltófogaskerekek, a vezérműtengelyek és a szelepvezetők átalakítása mellett áramlás szempontjából is optimalizálták az égésteret. Az elképesztő gondossággal kiválasztott alapanyagok és alkatrészek révén drasztikus tömegcsökkentést értek el, a motor mindössze 160 kg, azaz 8 kilogrammal könnyebb, mint a standard Dragster 800 RR. 150 LE-s csúcsteljesítményével már a hipersport kategória határait súrolja.

MI EZ A KOPONYA?
Az MV Agusta egy vörös szemű koponyát választott a modell logójául. Megjelenik hímezve az ülésen, az első sárvédőn, a tankon, a gyújtáskulcson, és a ponyván. Jelentéséről komolyabb magyarázattal nem tudunk szolgálni, valószínűleg Castiglioni becsípődése lehet. Korábban készült neki egy katonai zöld Dragster, amelyen már megjelent a koponya motívum, bár nem pont ebben a formában.

Az RVS #1 természetesen Euro4-es, ennek ellenére az SC-Projecttől érkező full titán kipufogórendszert eredendően pályahasználatra tervezték (jár hozzá közúti szett is), de kétségem sincs afelől, legalitás ide vagy oda, hogy aki megveszi az RVS-t, nem fogja megfosztani ettől a látványtól és hangtól az utca közönségét sem.

A tervezésbe és gyártásba beszállt a CRC (Castiglioni Research Center - az MV másik lába), amelyet Adrian Morton irányít. A fémmegmunkálás mestereit tömörítő csapat jegyzi a versenykormányt, a műszerfal tartóját, a visszapillantó tükröket, a lábtartókat, a blokkvédőket, a kuplung- és fékfolyadéktartály fedeleit, és a váz repülőgép-ipari minőségű mart alumíniumelemeit, amelyekbe elegánsan belevésték a modell nevét. A titán több helyen felbukkan, a rafinált formájú tank közepén futó csík és a felső villahídra helyezett pillekönnyű plakett is nemesfémből készült. A fűzött Kineo felniket átvették a Dragster modellről, de a komoly hatásvadász Batfly féktárcsákat speciálisan RVS #1 számára készítette a Braking Sunstar.

A RVS#1 talán leglátványosabb eleme a világítás. A külső gyűrű az MV Agusta logójában található fogaskerék koszorút szimbolizálja, míg a belső technikát az amerikai J.W. Speaker szállítja. Az adaptív fényszórójába épített LED-szegmensek a dinamikus paraméterek - gyorsulás, sebesség, dőlésszög - függvényében világítják meg az utat. Ha ez nem lenne elég, a motor jobb oldalán ott a nehéztüzérség, két brutális erejű LED-es spotlámpa ül a könnyű, szénszálas tartóelemen.

A MOTOR PLUSZ EGY LÁDA
Egy csinos faláda is érkezik a motorhoz, amely tartalmazza a versenykitet (a versenykipufogó, a versenyelektronika a versenybeállításokkal, gyorszáras tanksapka és még néhány titán alkatrésszel), a takaróponyvát, és az eredetigazolást. Utóbbinak is megadják a módját, a lexikonszerű könyvben LCD monitoron nézhetjük meg a modell történetét a tervezéstől a gyártásig.

A komoly gyűjtői érdeklődésre számot tartó motorhoz azonban nem lehet könnyen hozzájutni. Sőt, a procedúra majdnem olyan izgalmas, mint maga a motor. Persze az ára csillagászati (11 900 000 Ft), ennyiért két Dragster RR-t is lehet kapni, de a pénz még nem minden. Először is csak az kezdjen gondolkodni RVS#1-vásárláson, akinek jelenleg is van, vagy igazolhatóan volt már valaha MV Agustája. Az elszánt érdeklődő - mert egyelőre csak így beszélhetünk róla ‒ elsőként bejelentkezik a helyi márkakereskedőjénél, ahol ki kell töltenie egy speciális megrendelőlapot. Ezt elküldik a Különleges Járművek Osztályára, ahol vetnek rá egy pillantást, majd a leendő vevőt felhívják telefonon, és további kérdésekre kell válaszolnia. Hogy pontosan mik ezek? Természetesen titkosak, ez is a kaland része. Ezek után a Kiválasztottnak már tényleg csak fizetnie kell ‒ a gyártás elindítása előtt a teljes összeget. Az RVS modellhez egyébként külön gyártósort állítottak fel a schirannai üzemen belül. Augusztus végétől indul az összeszerelés, a kiválasztottak szeptember‒október folyamán kapják meg saját motorjukat. Pontos darabszámot egyelőre nem adott meg az MV Agusta, csupán annyit jelentettek ki, hogy biztosan 100 darab alatt marad a széria.

Képek: MV Agusta


Címkék:mv agusta, rvs#1