EICMA 2017: Aprilia RSV4 Factory Works kit, szárnyakat ad!

Az Aprilia új dimenzióba helyezi a pályázóknak, versenyzőknek szánt kiegészítők arzenálját. Itt tényleg nincs határ, lassan a MotoGP is csak egy ugrás lesz.

Az Aprilia RSV4 RF gyári kivitelében is egy csodálatos műremek, korunk ajándéka, ami bárki számára megvehető és élvezhető. A múlt hónapban írtunk róla a Motorrevüben, azt gondoljuk az önmagáért beszél, ahogy Bódis Ricsi nyilatkozott róla. Egy utcai motorosnak 201 lóerejével és fejlett elektronikai rendszerével a csúcsok-csúcsát jelenti. Valószínűleg még amatőr bajnokságokban is az elsőségért lehetne vele küzdeni mindennemü átalakítás nélkül.

Az Aprilia most azoknak kíván segíteni akinek mindez kevés és magasabb csúcsokra tör. A Factory Works névre hallgató kit a motor minden részére és tulajdonságára kiterjed. A blokk belsejében végrehajtott változtatások, mint a módosított kialakítású, bevonatos dugattyúk 4 lovat ad hozzá az eddigi 201-hez. Persze még lehet kevés ez is, de sebaj, a hengerfej kit (módosított rugók, szelepek, bevonatos vezérműtengely stb.) és az Akrapovic kipufogó rendszer a hozzá tartozó elektronikai updatettel együtt 215 lóerőt irányoz előre.

Természetesen a súlycsökkentés még nagyobb szereppel bír mint pár lóerő megtalálása, az RSV-nek itt sincs szégyenkeznivalója. A karbon alkatrészek, lithium-ion akkumulátor, Akrapovic rendszer és módosított tank használata kerek 10 kilót hoz a konyhára.

Ez már tisztességesnek mondható, de mit ér az erő ha nem uralod... A MotoGP-ben láthatjuk, hogy mennyire sokat dolgoznak a csapatok a megfelelő aerodinamikai csomag kialakításán. A szárnyak eltörlése sokaknak okozott fejtörést a szezon elején. Aztán szépen lassan megtalálták a kevésbé kompromisszumos megoldásokat ami segít a kigyorsításokon de nem vesz el sokat a csúcstempóból.

Az Aprilia nem zsugori, jó pénzért a MotoGP fejlesztései közül ezt is átadja bárkinek. Aki szériaközeli motoroknak kiírt bajnokságban (superstock) kíván versenyezni annak hozhat ez igazán sokat a konyhára. Persze az érem másik oldala az, hogy így válik egyre költségesebbé az egyszerűbb technikára alapuló bajnokság...

Aki még a fentiek elolvasása után is csalódottan sóhajt mert többre vágyott jeleznénk, hogy létezik a RSV4 GP névre hallgató alkotás, több mint 250 lóerővel és igényelendő gyári mérnökkel...

Képek: Aprilia