EICMA Milánó 2017: DUCATI 2018 összefoglaló

A Ducati kiterítette lapjait, íme ez vár ránk a következő szezonban.



A Ducati látványos show-val és élő közvetítéssel készült amibe ugyan csúsztak technikai gondok, de az új motorok látványa valószínűleg mindenkit kárpótolt. Aki a komplett műsort látni szeretné, elegendő ha az alábbi videóra kattint:

Akinek viszont nincs 85 perce erre, annak hozzuk az este legfontosabb mozzanatait:

Ducati Scrambler 1100:

A Ducati a Scrambler vonal izmosításával kíván mégnagyobbat harapni a retro tortából. A számok eddig sem voltak rosszak, hiszen 43 000 Scrambler talált gazdára az évek során. Az új és erősebb nagytestvér nem egyedül érkezik, készül belőle Speciel és Sport verzió is. Így mindenki kedvére válogathat a számára fontos értékek közül. A Speciel a külsőségekben kínál többet az alapnál, míg a Sport az Öhlins futóművével csábít. Újdonság a kanyar ABS megjelenése a Scramblereknél.

Az új Scramblerhez még egy mini bankrablós reklámot is forgattak:

A Scrambler vonal után két olyan motor gördült a színpadra amit már korábban láthattunk.

A Ducati Multistrada Enduro Pro-ról itt, az új fehér színbe csomagolt Ducati XDiavelről itt, az új Ducati Monster 821-ről pedig itt olvashatnak.

Ezt követően jött a bőrruhás motor, melynek hallatán mindenki a V4-es superbike-ot várta, de nem az érkezett hanem a...

Ducati Panigale 959 Corse:

A színpadon a tegnap még Quatarban versenyző Chaz Davies ült a pici Panigale-n ami egy nagy kanállal kapott a jóságból. Az Öhlins futóművön, lithium-ion akkumulátoron és Akrapovič kipufogórendszeren túl még egy MotoGP inspirálta fényezést is jutott neki.

A sportos vonal után a túrázás irányába kalandozott el a bemutató.

Ducati Multistrada 1260:

A Ducati Multistrada 1260 a hosszútávú túrázóknak szól. Az új 1262 cm3-es Testastretta DVT blokk mindenhol több erőt ígér. Ehhez társul az új váz és a fejlett elektronikai csomag mely minden körülmények között könnyű kezelhetőséget ígér.

Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak:

A hegyek királyaként aposztrofált modellt tovább hegyezték, hogy méltó lehessen nevéhez. Gyorsváltó, kovácsolt kerekek, karbon alkatrészek, Öhlins futómű csak, hogy a legfontosabbakat említsük. Íme mozgásban:

Mikor a túrázók is megkapták a magukét nem lehetett más hátra csak a Ducati Panigale V4. És jött is Michele Pirro vezetésével. Egyébként az alap V4 modell mellett lesz V4S is. Ez az a motor melyről nem elegendő és nem is lehet egyetlen bekezdést írni így erre még visszatérünk. Csak, hogy sokkoljunk egy kicsit a most bemutatott verzió 214 lóerőt teljesít míg száraz súlya 174 kg, a hátsó gumi mérete 200/60-ZR17. A V4S esetében komplett elektromos Öhlins futómű, lithium-ion akkumulátor jár a csomaghoz. A MotoGP-ből áthozott technikai arzenál félelmetes. A motorhoz kapcsolt elektronikai csomag már olyan apróságokra is figyelni fog mint például a gyorsváltó (oda-vissza) használatánál annak a kérdése, hogy kanyarban vagyunk-e. A fékek terén is sikerült a Brembo M50 fölé haladni, itt a Brembo Stylema.

Szavak helyett jöjjön a motorról készült videó:

És amikor már jól laktunk és éppen emészteni készültünk a sok infót jött a Ducatis bónusz meglepetés, melynek prezentálásához a jó öreg Casey Stonert választották. Ebből is érezni lehet, hogy van feljebb és igen, ez a Ducati Panigale V4 Speciale. Ha V4S adatai nem lennének elegendőek akkor itt a megoldás. A motorhoz járó Akrapovič kipufogórendszerrel az eddigi szolid teljesítmény 214 lóerőre ugrik, míg az opcionális magnézium felnik használatával a száraz súly 164 kilogramra tud csökkenni. A Speciale-ból mindösszesen 1500 darab fog készülni.


Képek: Ducati