Érkezik a kicsi oroszlán

A Benelli Leoncino 500-at már többször láthattuk kiállításokon, azonban a sorozatgyártásig most jut el a koncepció.


A Benelli az újkori Leoncino megalkotásával egy legendás motorjának a szellemét kívánja továbbvinni a mai kor igényeinek megfelelően. A motor alapját a pesaroiak 500 cm3-es soros kéthengeres erőforrása adja, mely 48 lóerőt és 46 Nm nyomatékot teljesít 8500-as illetve 6000-es fordulaton. Az EURO 4-es szabályoknak megfelelő blokkhoz 4,3 literes fogyasztást adott meg a gyártó. A hatfokozatú váltó működtetéséhez hidraulikus kuplung társul.

A leírás alapján sok azonosságot vélünk felfedezni a TRK502-vel, de ez egyáltalán nem rossz hír.

A térhálós acélcső váz, a 45 mm belsőcső átmérőjű fordított teleszkópok és központi rugóstag alkotta egység a gyáriak szerint minden körülmények között biztonságos és élvezetes motorozást tesz lehetővé. A motor 17" kerekeken gurul majd, elöl 120/70-ZR17, hátul pedig 160/60-ZR17-es gumikon. A lassulásról elöl 320 mm-es dupla féktárcsa és radiális féknyergek, míg hátul 260 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg gondoskodik majd. A motor menetkész tömege 207 kg, ülésmagassága pedig 815 mm lesz.

Olasz motor esetében a design legalább annyira hangsúlyos szerepet játszik mint a motor többi része. Ezért a területért egyébként a CentroStile Benelli felelt. A munkájukért dicséret jár, szépen harmonizál a motor összes vonala egymással és a régi idők motorjai is belelátható a Leoncino-ba. A híres pesaroi oroszlán feltűnik a tankon, ülésen és az első sárvédőn is, ott viszont 3D-ben. Ahogy régen is...

A Leoncino piros, ezüst és fekete színekben lesz elérhető.

A videóban minden körülmény közepette megtekinthető a Benelli "újdonsága":

Képek: Benelli