Tokyo Motor Show: Kis motorok, koncepciók a nagy H-tól

Vitathatalan, hogy a Gold Wing és az NSC koncepció volt a legjobban várt Honda újdonság az idén, azonban volt más is a Honda tarsolyában.


A kiállítást megelőzően számos modellel kapcsolatban osztottunk meg híreket, pletykákat. A bemutatókat követően már láthatjuk, hogy mit is jelentenek a sejtelmes szavak, vonalak. A CB1000R rajongók és Gold Wing pártiak már mindent láthattak, de lássuk mi fért fel a Honda idei standjára. Mégha nem is minden lesz itthon kapható az újdonságok közül.

Honda Riding Assist-e:

A Honda Riding Assist-e kísérleti motorkerékpárban robotikai kutatásainak eredményeit felvonultatja a cég, élen a kifinomult egyensúlyozó-képességgel. A mérnökök célja az volt, hogy olyan kétkerekűt készítsenek, mellyel az elesés kockázata a minimálisra csökkenthető, ezáltal még élvezetesebbé, egyszersmind biztonságosabbá válhat a motorozás.

PCX Electric:

A PCX Electric egy nagy teljesítményű, tisztán elektromos hajtású robogó, a Honda saját, önálló fejlesztése. Energiaellátásáról könnyedén kivehető Honda Mobile Power Pack akkumulátorcsomag gondoskodik, s jövőre már Ázsia-szerte kapható lesz, beleértve Japánt is.

PCX Hybrid:

A Honda vadonatúj fejlesztése egy kisméretű, kompakt, kimondottan motorkerékpárokhoz tervezett, hibrid rendszer. Legfontosabb elemei között megtalálható a szénkefe nélküli, generátorként is működő önindítómotor (ACG), továbbá a nagy teljesítményű akkumulátor. Ezek révén egy rendkívül nyomatékos és fürge robogó született a PCX Hybrid személyében, ami már 2018-ban elérhető lesz a Honda ázsiai kereskedéseiben.

Super Cub 110 - a százmilliós darabszám elérésnek emléket állító, jubileumi modell:

A Super Cub 110 már kiforrott hajtásláncának köszönhetően is rendkívül kivételes típusnak számít, különlegességét azonban tovább fokozza, hogy a Honda kimondottan a Tokiói Motorkiállításra készítette a speciális kiadást. A közkedvelt ingázómotor legújabb változatával kettős jubileumot ünnepel a gyár: hatvan éve indult hódító útjára a Super Cub széria és kereken százmillió darabot gyártottak belőle ez idő alatt.

Super Cub C125:

Elődje, a Super Cub C100 megjelenését örökölte a most leleplezett C125, azonban a műszaki tartalmat illetően messze túlmutat felmenőin. Egyebek mellett kulcsnélküli indítás és elektromos ülésnyitó mechanizmus teszi gondtalanná a mindennapokat a C125 nyergében, nem beszélve az élményteli motorozáshoz elengedhetetlen teljesítményről.

Cross Cub 110:

A napjainkban oly népszerű crossoverek stílusjegyeit viseli a városi környezetben és laza terepen egyaránt otthonosan mozgó Cross Cub 110. A sommásan csak „rekreációs célokra", kikapcsolódásra ajánlott motorral a Super Cub család eddig rejtett erényeire próbálnak rávilágítani. A hangsúlyos lábpajzs és a széles abroncsok arra utalnak, hogy a Cross Cubbal bátran meghódíthatók a városon túli, vadregényes ösvények is.

Monkey 125:

Egyhengeres, fekvő helyzetű, 125 köbcentis erőforrást építettek a jellegzetes formájú Honda Monkey legújabb változatába. Továbbra is egyedülálló, ultrarövid és magas sziluett jellemző a típusra, vagyis az összetéveszthetetlen megjelenés garantált, s a bájos Monkey vonzerejét tovább fokozza a formás LED-lámpa, valamint a modern, digitális műszeregység.

Képek: Honda