Tokyo Motor Show: Kawasaki Ninja 400

A Kawasaki felhízlalta a pici Ninja-t, immáron 399 cm3 áll rendelkezésünkre.


A 300-as Ninja odaveszett a EURO 4-es szabályozáson, a Kawasaki azonban talált megoldást a pótlására, itt a Ninja 400. A Tokióban bemutatott újdonság, a legjobb irányban mozdult el, teljesítménye nőtt míg súlya csökkent a 300-as modellhez képest. A motor küllemével kapcsolatban H2-es inspirációt említenek, néhol, hunyorogva valóban lehet hasonlóságot találni.

Az új acélcső vázba teherviselő elemként építették be a blokkot, a 300-as modellhez képest 7 kg-t sikerült faragni a súlyán (168 kg). A fék tekintetében egy méretes, 310 mm-es első tárcsa és ABS-sel felvértezett Nissin fékrendszer alkot egységet.

Az 785 mm-es ülésmagasság biztonságos talajfogást vetít elő mindenki számára, a motoron elfoglalható üléspozíció pedig kényelmesen sportosnak definiálható. A méretes idomzatnak köszönhetően még a szélvédelem is kielégíthető lehet.

A 400-as Ninja-t egy teljesen új, soros kéthengeres blokk repíti előre a maga 45 lóereje és 38 Nm nyomatéka segítségével. Az egész tartományban megnövekedett teljesítményhez finom gázreakciót és könnyű kezelhetőséget ígér a gyártó. A pilóta dolgát csúszókuplung segíti.

A2-es kategóriában nyerő választás lehet, nagy kérdés, hogy a 300-asok térnyerése után vajon jön a 400-asok kora? Vagy csak a Kawasaki választott ismételten egy másik utat?

Képek: Kawasaki