A SIKER KOVÁCSA - Kawasaki ZX-10RR

A Kawasaki úgy tervezi, hogy továbbra is tarol majd a superbike-világbajnokságon. Homologizációs modellként jön az 500 darabra limitált szériájú, részleteiben még jobban kihegyezett ZX-10RR, amellyel az aragoni GP-pályán ismerkedhettünk meg közelebbről.





A Kawasaki már sorozatban másodszor hozta el a superbike-világbajnokság első helyét Jonathan Reával és a ZX-10R-rel. Bár végül megszerezték a bajnoki címet, a győzelem nem volt könnyű. A szezon második felében a Zöldek kemény küzdelmet folytattak a Ducati Panigale R-rel versenyző, alaposan megerősödött Chaz Daviesszel. De 2017-re igyekeztek előre bebiztosítani magukat: a ZX-10RR lesz a homologizációs alapja a vb-motornak, és limitált szériában, mindössze 500 példányban kerül ki a kereskedőkhöz.

Csak néhány nappal az utolsó, katari superbike-futam után, a versenycsapatok szokásos téli tesztjei keretében lehetőséget kaptunk az aragoni Motorlandon, hogy néhány kör erejéig közelebbi kapcsolatba kerüljünk az új ZX- 10RR-rel. Jobb felszereltségének és az erőforráson végrehajtott néhány módosításnak köszönhetően állítólag erősebb és mindenekelőtt gyorsabb lett, mint egy normál ZX-10R, a Kawasaki szerint körönként nagyjából 1-2 másodperccel. Ehhez a Dupla-R könnyű, kovácsolt Marchesini kerekeken gurul, blipper funkcióval is ellátott váltóautomatikája van, futóművét versenypályára optimalizálták, és gyárilag igen tapadós Pirelli Supercorsa SP-ket kapott - emellett kizárólag együlésesként kapható. Kihegyezettebb profilú, nagyobb emelésű vezérműtengelyek gondoskodnak a tüzes lelkesedésről. Ezenkívül erősebb szeleprugói vannak, DLC-bevonatú emelőtőkék csökkentik a belső súrlódást. A megerősített forgattyúsház speciális furatai igyekeznek csökkenteni a hengerek közti pumpálási veszteségeket, valamint segítik a nyomáskiegyenlítést. Az RR elsősorban az ambiciózus hobbiversenyzőknek jelenthet kitűnő alapot a további tuningoláshoz.

Az Aragonban kipróbált tesztmotort ezenkívül egy komplett Akrapovič kipufogóval, valamint speciális mappinggal programozott vezérlőegységgel (ECU) is felszerelték. Az éjfekete Ninja már alacsony fordulatról is megtorpanás nélkül tol, a nyomaték innentől nem is akar alábbhagyni. Ennek ellenére a négyhengeres közvetlenül és lágyan veszi a gázt. Pont úgy, ahogyan azt kell. Ezenkívül a Dupla-R könnyű, nagyon kiegyensúlyozott manőverezési készségével tündököl. A motor a nagyobb termetű pilóták számára is sok helyet tartogat, és az egyenesekben jó szélvédelmet ad. Az RR teljes sebességnél, kanyarban és fékezéskor is kimondottan stabil marad, kiegyensúlyozottsága pontokat ér. A gyári blipper szintén kifogástalanul működött a tesztkörökben. Sajnos csak rövid időre próbálhattuk ki, de már első benyomásaink után is megállapíthatjuk: a ZX-10RR megkésett karácsonyi ajándékként sok hobbiversenyzőt tehetne boldoggá.

Képek: Kawasaki


Címkék:kawasaki, zx10rr