A Loncin bemutatta újdonságait

BMW G650GS blokkjával érkező adventure és egy Honda CB500F hasonmás érkezett.


A Loncin kapcsán már írtunk korábban, a soros kéthengeres motorjukról még romantikus kémfotók is kerültek fel anno a webre. A CIMA show-n viszont már a végleges motorokat láthatjuk.

Kezdjük az enduróval aminek a különlegessége, hogy a korábban a BMG F650GS majd G650GS-ben dolgozó blokk adja a motor alapját. A Loncin már 2012-ben is használta ezt a blokkot LX650 nevű motorjához. A most bemutatott DS8 külleme kapcsán sok kritika nem érheti a Loncin-t, bár vannak ismerős részek, de összességében jól mutat az új gép. A acélcső váz és alumínium lengővilla alkotja a motor vázát, elöl pedig fordított teleszkópot találunk. Ha lehet hinni a képeknek akkor a fékrendszer elemei a Nissin-től fognak érkezni. A fék kapcsán megjegyzendő, hogy ABS-t is kapott a motor, hogy megfeleljen akár az európai szabályoknak is.

A motor 50 lóerőt és 60 Nm nyomatékot teljesít 5 500 fordulaton. Ezek az adatok nagyjából megegyeznek a BMW G650GS adataival. A motor menetkész tömege 198 kg. Felszereltség terén megjegyzendő az állítható szélvédő, az LCD kijelző valamint az USB port. A motor kapcsán nagy kérdés, hogy tudja-e teljesíteni az EURO4-es szabályokat illetve, hogy tervezik-e a modell európai bevezetését.

Ennyit az enduróról jöjjön a Honda klón.

Bizony, a beharangozott sorkettes, az 500 cm3 sorozat első tagja meglepően sok hasonlóságot mutat a Honda CB500F-el. A HR7 blokkja ránézésre teljesen azonos az említett Honda motorjával. A külsőn túl a motorhoz tartozó adatok is azonosak, 47 lóerő 8 500-as fordulaton és 43 Nm nyomaték 7 000 fordulaton. Természetesen a 471 cm3-es hengerűrtartalomban sincsen eltérés. Már csak az a kérdés, hogy ez egy licencelt blokk vagy egy tökéletes másolat.

Bár a váz is nagyfokú hasonlóságot mutat a kínai gyártó megvadította egy kicsit a motor küllemét. A robusztus lengővilla kifejezetten jól néz ki, ahogy a design elemek illetve a fordított teleszkóp is. A HR7 öt kilóval nehezebb a Honda CB500-nál, egész pontosan 195 kg, míg tengelytávja 40 milliméterrel nagyobb (1450 mm a Honda 1410 mm-jével szemben).

Az ABS és az oldalra felszerelt macskaszemek itt is arra utalnak, hogy a gyártó szeretné Európában is értékesíteni portékáját. Meglátjuk...

Képek: newmotor.com.cn


Címkék:loncin, ds8, hr7, cima