A legnagyobb kínai

Pénteken mutatják be az eddigi legnagyobb kínai motort, egy 1808 cm3-es bobbert.


Eddig csak a robogók és a kisebb motorok piacán munkálkodtak a kínai gyártók. A legtöbb alkotásuk nem is jutott el az ország határain túlra, csak hírből képekből ismerhettük meg a helyi piacra szánt motorokat. Aztán, ahogy elkezdtek "megmenteni", felvásárolni patinás, európai gyártókat (például a Benelli-t) már olyan motorokat építettek amik Európában is forgalmazhatóak, az itteni szabályoknak is megfelelőek.

A kínai motor show előtt már lehetett hallani 800 cm3-es V2-es cruiser érkezéséről, de nagyon úgy fest nem ez lesz a legnagyobb dobás. Számos kínai oldal a Longija nevű gyártótól várja az áttörést. Információik szerint pénteken egy 1808 cm3-es bobbert fognak bemutatni LJ1808 névvel.

Ez lesz a legnagyobb kínai motor, még akkor is ha a blokk nem hazai gyártású lesz. Hírek szerint az V111 típusú egységet az amerikai S&S cégtől szerzik be. Ezzel a választással nem csak a legnagyobb hengerűrtartalom cím lesz a Longija-é hanem a legerősebb kínai motoré is, a maga 115 lóerejével.

A nem túl jó minőségű kép ellenére is jól látható, hogy abszolút nem a belpiaci design-t alkalmazták. A springer villa, a bobber stílusú pici tank, a merevnek tűnő váz, szíjhajtás, mind jól fest, olyan az egész mint egy épített motor.

Bár az S&S blokk (kb. 1,6 - 1,7 M Ft) már eleve többe kerül mint amennyi a legtöbb kínai motor kompletten, összességében valószínűleg még így is nagyon kedvező lesz a motor ára a nyugati piacokon lévő, hasonló típusokhoz képest.

A motorról valószínűleg már pénteken többet tudunk majd, arról, hogy hova vezet ez az út viszont majd csak évek elteltével...