A legújabb közép

A Z900-zal a Kawasaki az egyliteres lökettérfogat közelébe terjeszti ki a középosztályt. Vajon ezzel a soros négyes visszavág a háromhengeres Yamaha-dominanciának? És vajon a Suzuki GSX-S750-nek és a Triumph Street Triple S-nek elegendő 765 köbcenti ahhoz, hogy méltó ellenfelük legyen? Hol áll ebben a mezőnyben a nemes Brutale 800? Egy géposztály újradefiniálása.





Vajon tíz évvel ezelőtt fogadott volna erre valaki? Amikor 2007-ben először mutatták be a Street Triple-t, akkoriban még 675-ös háromhengeres erőforrással, aligha hitte volna bárki is, hogy tíz évvel később a középkategóriában leggyakrabban használt négyhengeres motorkoncepciót leváltják a háromhengeresek.

A történet többi részét már ismerjük. A Streety meghódította a vásárlókat, egyik tesztgyőzelmet szerezte a másik után. Az MV Agusta öt évre rá felelevenítette saját háromhengeres hagyományait, és megjelentette a Brutale 675-öt. Mindössze egy évvel később követte őket a Yamaha MT-09, az első újkori japán háromhengeres. Ráadásul ő még feljebb tolta a lécet a középosztályban, legalábbis ami a lökettérfogatot és a menetteljesítményeket illeti. Addigra már az MV is 800 cm3-rel száguldozott az országutakon. Az egykori hinckley-i trendindító teljesítményben lassan lemaradt a többiektől. Most azonban a Triumph a Street Triple 765-tel igyekszik visszaállítani a régi hierarchiát.

Lássuk először a háromhengeresek csoportját, ahol semmiképpen sem beszélhetünk monoton egyformaságról. Épp ellenkezőleg, virágzik a sokoldalúság.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2017/09 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található!

Képek: Rossen Gargolov