India lett az új Kína!

Hosszú időn át Kína foglalta el a vezető helyet motorgyártás tekintetében, azonban három évvel azután, hogy a helyi piac méretét tekintve India Kína fölé nőtt, ebben a tekintetben is lelökte őket a trónról.


Ahhoz, hogy ezt a címet elhozzák nem kevesebb mint 17 590 000 darab motort kellett legyártaniuk a 2016-2017-es üzleti év során.

Indiában a motor továbbra sem luxuscikket jelent, hanem elérhető közlekedési eszközt. Méretüket tekintve, a 125 cm3 vagy az alatti motorok alkotják az állomány gerincét. Az Indiában értékesített motorok top10-es listáján összesen egy 125 cm3-nél nagyobb motor található.


A helyi igények kielégítése viszont csak részben ad magyarázatot, az óriási előrelépésre. Az okok között döntő súllyal bír az európai gyártókkal kötött partneri együttműködések és az indiai tőke nyomulása is.

Partneri egyezségek tekintetében elég ha a BMW - TWS (BMW G 310 R) vagy a nemrég bejelentett Bajaj - Triumph (kisköpcentis motorok) közötti együttműködést említjük. Másik oldalon pedig a Bajaj terjeszkedését, akik bevásárolták magukat a KTM-be, majd kiterjesztették az alkut a Husqvarnára is. Időközben a legendás angol BSA motorok névhasználati joga is az indiai Mahindra tulajdonába került.

A jelek szerint a napjainkban zajló növekedési és terjeszkedési folyamatok csak erősödni fognak a közeljövőben...