BLACKTRACK BT-02 THRUXMAN

Sacha Lakic remekműve, képeken és videón.


Café racer területen sok ember választ kiindulási pontként valamilyen gyermekkori emléket, egy motort, mely anno régen elindított benne valamit. Sacha Lakic is így lehetett ezzel aki a BT-01 nevű (Honda CX500 átépítés) után új alkotásba kezdett melynek eredménye a BT-02 THRUXMAN lett.

A motor múzsája az 1947-ben bemutatott, majd a ManTT-n sikert-sikerre halmozó Norton Manx volt. A Blacktrack alapítója a "könnyű, sportos, finom, egyszerű, tiszta vonalvezetésű" jelzőkkel írta le az eredeti modellt és természetesen kiemelte a motor összetéveszthetetlen hangzását. Számára az 1959-es verzió a kedvenc, a feladat pedig adott volt, átemelni a mítikus gép küllemét egy mai, modern technikára.

Kiindulási alapnak a Triumph Thruxton R-t választotta. A motor ereje és egyenletes teljesítményleadása, a fantasztikus futóművel és fékekkel kiegészülve remek csomagot képeztek. A mester így megengedhette, hogy a design átemelése kerüljön a középpontba.

Az eredmény magáért beszél, a Ludo Gaag által kézzel megformázott alu tanktól kezdve az ülésen át a legapróbb részletekig minden őrült mennyiségű munkaóráról és szenvedélyes munkavégzésről tanuskodik.

A festésnél Sacha Lakic a saját cége alap színeit használta, azaz a feketét, ezüstöt és a pirosat.

Természetesen a hangzásra is komoly gondot fordítottak, a kipufogó is teljesen egyedi alkotás, mely az elődre hajaz.

A sok átalakított részlettől függetlenül még arra is ügyeltek, hogy a Thruxton-hoz rendelhető gyári kiegészítők zöme is gond nélkül rögzíthető legyen a motoron.

Úgy gondoljuk, hogy a képek és a videó magukért beszélnek.

Képek: www.blacktrackmotors.com