Elbúcsúzott a Lausitzring

A Superbike világbajnokság mezőnye búcsúzott a német versenypályától, melyet a jövőben más célokra fognak használni. A búcsú magyar szempontból igazán szépre sikerült.


Sajnos a hír igaz, a Lausitzring avagy EuroSpeedway, ahogy sokan ismerték pálya új tulajdonosa nem a versenysportban látja a pálya jövőjét. A tervek szerint az önvezető járművek tesztpályájává alakul a számos nyomvonallal rendelkező létesítmény. Kár érte, jó csatákat hozott az egyedi nyomvonal.


A Superbike kategória mindkét futamát a Ducati-s Chaz Davies nyerte Jonathan Rea előtt, ismét bebizonyítva, hogy a részben fordított rajtrácsos indítási forma (az első futam első három helyezettje a harmadik sorból indul) nem tud gátat szabni a duplázásnak, rendre a reális erőviszonyoknak megfelelően érnek be a versenyzők a második futamon is. Davies és Rea őrült tempóban, nagyon szigorú előzésekkel gázolt át a mezőnyön, viszont az első futam harmadik helyezettje, Tom Sykes nehezebben vette az akadályokat így a második futamon nem ő, hanem Marco Melandri állhatott fel a dobogó legalsó fokára, Sykes pedig negyedik lett.

A Supersport kategória futama szintén hozta a várt izgalmakat. A Kallio Racing versenyzője Sheridan Morais sokáig vezette a futamot, de a hajrában szinte egyszerre gázolt át rajta a Caricasulo-Mahias-Sofuoglu vonat. A Mahias Sofuoglu csata a világbajnokság szempontjából is igen nagy jelentőséggel bírt, A Kawasakival induló török szokásához híven előre menekült. Mikor a 18. körben egy váratlan és határozott mozdulattal megelőzte az akkor élen álló gyári Yamahás Frederico Caricasulo-t, az olasz hibázott. Szerencsétlenségét fokozta, hogy az esést követően visszasodródott a pályára, csapattára, Lucas Mahias pedig már nem tudta kikerülni őt. Caricasulo sajnos nem tudta saját lábán elhagyni a bukóteret így piros zászlóval megállították a futamot, az eredmények megállapításakor pedig az utolsó befejezetett kört vették alapul. Így végül Morais nyert, Sofuoglu és a bukásból visszatérő Mahias előtt. Mahias előnyéből 1 pont maradt a futamot követően.

Számunkra azonban nem csak a drámai befejezés miatt marad emlékezetes a futam, hanem a futamon brillírozó Sebestyén Peti miatt is. A hétvége során Petit technikai gondok hátráltatták, a futóművet nehezen sikerült működésre bírni így a versenyt mindössze a 29. helyről kezdehette.

A futamra összeállt a gép és a futóművel is sikerült megtalálni a helyes irányt. A rajttól fogva egyre előrébb olvashattuk Peti nevét a listán, tempója körönként 1-1,5 másodperccel volt gyorsabb annál amint a hétvége korábbi részében láthattuk tőle. Petit végül a 17. helyen intették le de ennél még végezhetett volna előrébb is ha nem jön a piros zászló Caricazuolo bukása miatt.

A tempó bíztató volt, reméljük a szezon hátralévő részében ezt tekinthetjük majd kiindulási pontnak.